U prvih devet mjeseci ove godine ukupni prihodi Adris grupe iznosili su 4,7 milijardi kuna, što je za 12 posto više od prihoda ostvarenih u istom prošlogodišnjem razdoblju. Prihodi od prodaje roba i usluga iznose 4,1 milijardi kuna i za 20 posto veći su od prošlogodišnjih. Neto dobit iznosi 752 milijuna kuna, što je rast od 20 posto
Maistra je, u usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem, ostvarila četiri posto više noćenja gostiju, uz povećanje prosječne cijene noćenja od tri posto, što je dovelo do rasta poslovnih prihoda od 10 posto. EBITDA (dobit prije amortizacije, kamata i poreza) iznosi 540 milijuna kuna i 10 posto je veća od prošlogodišnje.
EBIT (dobit prije kamata i poreza) bilježi rast od devet posto i iznosi 407 milijuna kuna. Ostvarena neto dobit od 359 milijuna kuna predstavlja rast od 12 posto u usporedbi s prvih devet mjeseci prošle godine. Trenutni booking potvrđuje dosadašnje pozitivne trendove rasta prihoda. U tijeku je završetak hotela Park, ključnog proizvoda u procesu zaokruživanja vrhunske hotelske ponude u Rovinju.
Ovogodišnja akvizicija Adris grupe, HUP Zagreb, tvrtka je koja znatno pridonosi jačanju turističkog dijela Grupe i koja također ostvaruje rast svih ključnih pokazatelja poslovanja. Navedeni pokazatelji, uz zagrebačke hotele, obuhvaćaju i poslovanje dubrovačkih hotela u sklopu podružnice Hoteli dubrovačka rivijera.
U usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem, HUP ostvaruje devet posto više noćenja gostiju, uz rast prosječne cijene noćenja od pet posto. Poslovni prihodi veći su za 13 posto, a EBITDA iznosi 145 milijuna kuna i 14 posto je veća od prošlogodišnje. EBIT bilježi rast od 24 posto i iznosi 113 milijuna kuna. Ostvarena neto dobit u iznosu od 96 milijuna kuna veća je 25 posto.
U tijeku je proces poslovne integracije tvrtke HUP u turistički dio Grupe. Cilj projekta je uspostaviti jedinstveni model upravljanja turističkim dijelom kako bi se nastavio dugoročno održivi rast. Danas turistički dio Adris grupe raspolaže s 83 posto hotelskih kapaciteta na razini četiri i pet zvjezdica. Uz kvalitetan portfelj i operativnu izvrsnost, temelj održivosti jest i pozicioniranje u tri rastuća i međunarodno prepoznatljiva odredišta – Rovinju, Dubrovniku i Zagrebu.
Cromaris - 80 posto izvoza ostvaruje na inozemnim tržištima
Cromaris je u prvih devet mjeseci 2018. godine ostvario prodaju od 6.260 tona, što je za 11 posto više u usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem. Količinska prodaja na izvoznim tržištima porasla je 16 posto, od čega najviše na talijanskom, francuskom i njemačkom tržištu. I nadalje se oko tri četvrtine količinske prodaje i 80 posto prihoda od prodaje ostvaruje na inozemnim tržištima.
U uvjetima snažnog dampinga konkurencije na ključnim izvoznim tržištima, ostvaren je porast prosječnih cijena od dva posto. Primjerice, u Italiji, ključnom izvoznom tržištu, Cromaris postiže prosječne cijene svježe ribe veće za 40-ak posto u usporedbi s grčkom i turskom konkurencijom. U skladu s rastom količina i cijena u prvih devet mjeseci 2018. godine ostvaren je porast prihoda od prodaje za 14 posto.
Prihodi od prodaje diferenciranih proizvoda, prije svega svježe očišćene i pakirane ribe, porasli su za 55 posto. Trenutno čine gotovo 40 posto udjela u prihodima od prodaje, što je u skladu s Cromarisovom strategijom diferencijacije. Rast prihoda, promjena prodajne strukture i poboljšanje troškovne učinkovitosti utječu na rast operativne dobiti od 11 posto.
Ostvarena je neto dobit u iznosu od 21,4 milijuna kuna, što predstavlja rast od 31 posto. Cromaris intenzivno radi na daljnjem jačanju marketinško-prodajne organizacije, osobito na strateškim izvoznim tržištima - Italiji, Francuskoj i Njemačkoj - ključnim za daljnji rast tvrtke. U proizvodnom dijelu nedavno je dovršena investicija u mrjestilište vrijedna 130 milijuna kuna, koja znatno pridonosi strategiji ubrzanog rasta i razvoja tvrtke.
Croatia osiguranje – tržišni lider
Croatia osiguranje i nadalje ima vodeću poziciju na hrvatskome tržištu, s ukupnim udjelom od 30 posto. Tržišni je lider u segmentu neživotnih osiguranja s 35,4 posto. I u životnim osiguranjima zadržana je vodeća pozicija s ostvarenim tržišnim udjelom od 18,6 posto. U Hrvatskoj je ostvarena ukupna bruto zaračunata premija u iznosu od 2,3 milijarde kuna, što je osam posto više od prošlogodišnje.
Bruto zaračunata premija na razini Grupe iznosi 2,7 milijardi kuna i 8,5 posto je veća od prošlogodišnje. Kombinirani omjer iz redovnog poslovanja, kao jedan od ključnih pokazatelja efikasnosti poslovanja, šest postotnih bodova bolji je od prošlogodišnjeg i iznosi 90,5. Ostvareni pokazatelji rezultat su uspješno provedene organizacijske i procesne transformacije poslovanja te snažnog usmjerenja na tržište, klijenta i uslugu.
Croatia osiguranje kontinuirano provodi niz aktivnosti usmjerenih na rast učinkovitosti poslovanja, posebice na području digitalizacije, povećanja zadovoljstva klijenta te unaprjeđenja rada prodajne mreže. U posljednje tri godine, ostvaren je rast produktivnosti interne prodajne mreže od 45 posto.
U prvih devet mjeseci ove godine CO grupa ostvarila je dobit prije poreza u iznosu od 403 milijuna kuna, dok je u istom prošlogodišnjem razdoblju ostvarena dobit od 275 milijuna kuna, što predstavlja rast od 46 posto. Neto dobit iznosi 332 milijuna kuna ili 52 posto više od ostvarenja u prvih devet mjeseci 2017. godine.