STRATEŠKA ODLUKA

Doznali smo zašto je Tedeschi prodao dvije tvornice i što će s tim novcem

12.07.2017 u 18:22

Bionic
Reading

Nešto više od dvije godine nakon svečanog puštanja u rad Atlantic grupa odlučila je prodati modernu tvornicu u Novoj Gradiški u koju je uložila oko 100 milijuna kuna. Provjerili smo zašto se Emil Tedeschi odlučio na ovaj korak i koji su daljnji planovi Atlantica

Prodaja tvornice u Novoj Gradiški dio je transakcije vrijedne 200 milijuna kuna koja uključuje prodaju pogona za proizvodnju sportske hrane u Njemačkoj.

Osim proizvodnje vlastitih brendova (Multipower, Champ i Multaben), Atlantic je najveći dio kapaciteta ovih tvornica koristio za proizvodnju robnih marki (private label) za druge kompanije. Međutim nakon što je 2015. istekao i više nije obnovljen desetogodišnji ugovor s američkom multinacionalnom kompanijom Herbalife, značajan dio tvorničkih kapaciteta ostao je neiskorišten.

Stoga je prekid suradnje s Herbalifeom nesumnjivo kumovao odluci o prodaji pogona. Iz Atlantica pak pojašnjavaju da 'proizvodnja za treće strane više nije u fokusu kompanije'.

Emil Tedeschi
  • Emil Tedeschi, Zoran Milanović  i Ante Todorić
  • Emil Tedeschi, Zoran Milanović  i Ante Todorić
  • Otvorenje  nove tvornice Atlantic Grupe
  • Otvorenje  nove tvornice Atlantic Grupe
  • Otvorenje  nove tvornice Atlantic Grupe
    +5
Emill Tedeschi s uzvanicima na otvorenju tvornice Atlantic grupe u Novoj Gradiški u ožujku 2015. Izvor: tportal.hr / Autor: Luka Filipović

'Atlantic grupa nastavlja fokusirati svoje poslovanje na razvoj vlastitih brendova, o čemu najbolje svjedoči i posljednje istraživanje nezavisne agencije Valicon, prema kojemu su četiri vlastita brenda Atlantic grupe (Cedevita, Argeta, Smoki i Cockta) pozicionirani među TOP 10 brendova na pet najvećih tržišta jugoistočne Europe', odgovaraju iz Atlantica na tportalov upit o razlozima prodaje dviju tvornica.  

Dodaju kako su gledano po pojedinim zemljama brendovi Atlantic grupe vodeći u tri zemlje - Argeta je najjači brend u BiH i Makedoniji, a u Sloveniji je najjači brend Barcaffe. Argeta je dodatno lider u segmentu pašteta i delikatesnih namaza u Austriji, Multipower najjači brend sportske prehrane u Europi s perspektivom daljnjeg rasta, dok je DonatMg proglašen najboljom mineralnom vodom u Rusiji.

'Jačina tzv. branded businessa opravdava odluku daljnjeg koncentriranja na razvoj vlastitih robnih marki te u skladu s time uslužna proizvodnja za treće strane nije u fokusu kompanije i povjerena je belgijskom strateškom partneru Aminolabs Group za 200 milijuna kuna', zaključuju u Atlanticu.

Hoće li na prodaji tvornica Atlantic zaraditi ili izgubiti, nismo uspjeli saznati. Zasad je poznato jedino da vrijednost transakcije iznosi do 200 milijuna kuna, od čega isplata 150 milijuna kuna slijedi poslije potpisivanja ugovora, dok će ostatak biti isplaćen u naredne dvije godine.

Inače, u tvornicu energetskih pločica u Novoj Gradiški Atlantic je uložio oko 100 milijuna kuna. Projekt je financiran vlastitim sredstvima i kreditom EBRD-a, a Nova Gradiška izabrana je kao najpovoljnija investicijska destinacija u konkurenciji s više od 90 lokaliteta. Tvornica ima 6000 kvadrata, a izgradila ju je građevinska tvrtka Projektgradnja u sastavu koncerna Agrokor.

Novac dobiven od prodaje dviju tvornica Atlantic će iskoristiti za dodatno smanjenje zaduženosti, što će povećati financijsku stabilnost kompanije i osigurati još veći prostor za dodatna ulaganja, kako u organski rast postojećeg poslovanja, tako i razmatranje novih akvizicija.

Između ostalog, to potencijalno uključuje izgradnju tvornice dječje hrane u Rusiji, koja je privremeno obustavljena u očekivanju konačnog rješavanja krize u Rusiji i stabilizacije ruskog rublja.