TKO JE TU LUD?

Država plaća za zapošljavanje u Uberu, a Butković tvrdi da je ilegalan

15.12.2016 u 16:00

Bionic
Reading

Hrvatski zavod za zapošljavanje (HZZ) rado će vas poduprijeti s 25.000 kuna ako ste nezaposleni, a želite voziti za Uber

Vozač navodi 'kako mu je cilj upoznati javnost s tim kako Uber zapravo funkcionira i kakvu je revoluciju u prijevozu putnika napravio'. On već ima svoj auto, a država ga je potaknula s 25.000 poreznih kuna kako bi kupio računalo, printer, radnu odjeću, najam vozila i reklamu, piše Jutarnji.

Drugim riječima, država potiče nezaposlene da se bave poslom koji je prema posljednjem tumačenju ministra prometa Olega Butkovića nezakonit. Istovremeno su državni inspektori navalili na vozače Ubera i do sada su im opalili više od milijun i pol kuna kazni.

Od dolaska u Hrvatsku Uber je podigao puno prašine, no taj se scenarij ponavlja u svakoj zemlji u kojoj se pojavi. Vozači Ubera svoje poslovanje odrađuju preko aplikacije, nemaju taksi licence i čupaju se na odredbe Zakona prema kojima njihova djelatnost 'iznajmljivanja vozila s vozačem' nije zabranjena.

Osim toga, na naplaćene transakcije plaćaju PDV, no četvrtinu svojeg prometa vraćaju matičnoj tvrtki u Nizozemskoj koja tako zapravo izbjegava plaćanje poreza na dobit u Hrvatskoj.


Zlobnici bi mogli reći da u ovom bizarnom slučaju država potiče neplaćanje poreza i nezakonit rad, no ljubitelji Ubera će isto tako reći da država stvara radna mjesta, promiče obrtništvo i potiče konkurentnost.

Poduzetnik i jedan od zagovornika Ubera, Saša Cvetojević smatra da je apsurdno da netko nakon godinu dana poslovanja Ubera u Hrvatskoj izjavi da je on nelegalan.

'Ako nešto nije legalno, a javno je, to se trebalo obustaviti odmah. Imam primjer čovjeka koji je radio kod mene, dao otkaz, uložio, kupio novi auto i počeo voziti za Uber. Ja ovu mjeru za zapošljavanje ne bih dovodio u vezu s Uberom, ali, da, to je jedna od mjera kojom se može pokrenuti posao.'

Cvetojević je objasnio kako Uberovi vozači moraju imati registriran prijevoznički obrt i da država to potiče kao što potiče i sve druge djelatnosti.

'Ljude se potiče, potiče ih se da se osamostale. No glupo je takve stvari gušiti na takav način. Trebalo je reći je li Uber legalan ili nije. Ovo je samo jedan od primjera pravne nesigurnosti kod nas', zaključio je.

Butković je prije desetak dana ublažio retoriku i najavio liberalizaciju taksi tržišta. Osnovana su radna tijela koja će presuditi je li Uber legalan i u kojem će smjeru liberalizacija ići. Poticaj liberalizaciji dat će i vozači taksi Camea koji su počeli prikupljati potpise za peticiju za liberalizaciju taksi tržišta.