Kompanija Ericsson Nikola Tesla u prvom je tromjesečju ostvarila neto dobit od 40,8 milijuna kuna, što je rast od 38,2 posto u odnosu na isto razdoblje lani, objavili su u četvrtak iz te kompanije.
Operativna dobit je porasla za 35,2 posto te iznosi 45,3 milijuna kuna. Bruto marža bilježi porast od četiri postotna poena i iznosi 14,2 posto, kao rezultat manjih troškova tranzicije i transformacije te efekta programa troškovne učinkovitosti.
Prihodi od prodaje su smanjeni 8,6 posto te iznose 445,9 milijuna kuna, što je posljedica cikličkih investicija glavnih kupaca u mreže, navode iz kompanije.
U ukupnim prihodima od prodaje udio domaćeg tržišta čini 39,9 posto, usluge za Ericsson 48,7 posto, dok ostala izvozna tržišta sudjeluju s 11,4 posto.
Na domaćem tržištu prihodi od prodaje iznose 178 milijuna kuna i manji su 10,9 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.
Na izvoznim tržištima (bez Ericssonova tržišta) prihodi od prodaje bilježe pad od 21,1 posto te iznose 50,8 milijuna kuna zbog dinamike investicija operatora u mreže. Uz negativan utjecaj pandemije covid-19, političko-ekonomska kriza na pojedinim izvoznim tržištima dodatno otežava poslovanje, navodi se.
Na Ericssonovom tržištu prihodi od prodaje iznose 217,1 milijun kuna, što je 2,8 posto manje u odnosu na isto razdoblje lani.
Unatoč dugotrajnim izvanrednim okolnostima Ericsson Nikola Tesla Grupa u prvom je kvartalu stabilno poslovala i ostvarila solidne poslovne rezultate, ističu iz kompanije.
"U prvom tromjesečju 2021. godine, život i poslovanje u Hrvatskoj i globalno snažno je obilježeno nastavkom širenja pandemije covid-19. Uz primarni fokus na sigurnost, zdravlje i dobrobit naših zaposlenika, kupaca, partnera i dobavljača, u Ericsson Nikoli Tesli fokusirani smo na upravljanje rizicima, profitabilnost te operativni novčani tok, što pokazuju i naši rezultati", istaknula je predsjednica Ericssona NT Gordana Kovačević.
Navela je i kako s udjelom od 60,1 posto u ukupnom prihodu realiziranom na inozemnim tržištima, kompanija i dalje ostaje među najvećim hrvatskim izvoznicima.
Kovačević je kazala i kako nastavljaju povezivati svoje ciljeve održivog poslovanja i korporativne odgovornosti sa strateškim kompanijskim odrednicama.
U tom smislu definiran je ključni cilj u području pozitivnog utjecaja na klimatske promjene – do 2030. vlastitu emisiju CO2 kompanija će smanjiti za 50 posto, navela je.
"I u 2021. nastavljamo ulagati u 5G i nove tehnologije, digitalnu transformaciju Grupe, zadržavanje ključnih ljudi i privlačenje novih talenata te razvoj kompetencija, jer jedino kroz tehnološko vodstvo i s visoko kvalificiranim stručnjacima možemo kvalitetno kreirati i implementirati suvremena ICT rješenja koja doprinose digitalnoj transformaciji s pozitivnim utjecajem na industriju, društvo i pojedince", istaknula je Kovačević.“