IZVJEŠĆE EUROSTATA

Europljani manje kupovali u travnju, najveći pad prometa u prodaji prehrambenih proizvoda, pića i duhana

03.06.2022 u 15:10

Bionic
Reading

Promet u maloprodaji EU-a i eurozone pao je u travnju prvi puta od kraja prošle godine, odražavajući smanjenu kupovnu moć građana u razdoblju snažnog rasta cijena energije, pokazalo je u petak izvješće Eurostata

Sezonski prilagođeni promet u maloprodaji u EU i u eurozoni pao je u travnju 1,3 posto u odnosu na ožujak kada je prema revidiranim Eurostatovim podacima porastao 0,6 posto odnosno 0,3 posto.

Najviše je na oba područja pao promet u prodaji prehrambenih proizvoda, pića i duhana, za 2,3 posto u EU i za 2,6 posto u eurozoni.

Pala je i prodaja široke kategorije neprehrambenih proizvoda, za 0,9 posto u EU i za 0,7 posto u eurozoni.

Najviše je i u EU i u eurozoni porastao promet na benzinskim postajama, za 1,4 odnosno 1,9 posto.

Najveći pad u Sloveniji

Među zemljama članicama čijim je podacima Eurostat raspolagao najviše je u travnju na mjesečnoj razini pala prodaja u Sloveniji, za 7,7 posto.

Slijede Njemačka i Latvija s padom prometa za 5,4 odnosno 3,9 posto.

U Hrvatskoj promet u maloprodaji smanjen je u travnju 0,5 posto u odnosu na ožujak kada je porastao 1,8 posto.

Isti postotni pad prometa bilježila je i Finska, a blizu je i Cipar s padom prometa za 0,4 posto.

Najveći rast prometa u travnju je bilježila Španjolska, za 5,3 posto. Slijedi Luksemburg s rastom prometa u maloprodaji za 3,7 posto.

Eurostat nije raspolagao podacima za Češku, Grčku i Italiju.

Smanjena prodaja hrane

Na godišnjoj razini kalendarski prilagođeni promet u maloprodaji u EU porastao je u travnju pet posto, a u eurozoni 3,9 posto, izračunao je Eurostat.

Revidirani podaci za ožujak pokazuju 2,8-postotni rast prometa u EU, te 1,6-postotni rast u eurozoni.

Najsnažnije je u travnju na oba područja porasla prodaja goriva, za 14,6 posto.

Prodaja široke kategorije neprehrambenih proizvoda porasla je pak za 9,6 posto u EU, te za 8,9 posto u eurozoni.

Par prometa zabilježen je samo u kategoriji prehrambenih proizvoda, za 2,8 posto u EU odnosno za četiri posto u eurozoni.

Hrvatska u društvu Švedske

Među zemljama EU-a Slovenija se izdvajala najvećim rastom prometa u maloprodaji na godišnjoj razini, za 29,6 posto.

Slijede Poljska i Malta s rastom prodaje za 21,1 odnosno 17,5 posto u odnosu na prošlogodišnji travanj.

U Hrvatskoj je promet u maloprodaji u travnju uvećan za 3,5 posto u odnosu na isti prošlogodišnji mjesec, nakon 5,3-postotnog skoka u prethodnom mjesecu.

Sličan rast prometa bilježila je u travnju i Švedska, za 3,7 posto.

Najveći pad prometa na godišnjoj razini bilježila je u travnju Finska, za 3,4 posto.

Slijede Luxembourg i Belgija s padom prometa od 2,9 odnosno 1,9 posto.