Europske zrakoplovne tvrtke poručile su da će pokušati od Europske unije ishoditi izmjene odredbe o naknadama i pravima putnika na povrat novca za otkazane letove u pandemiji koronavirusa
Uredba EU261 znatno je pogoršala financijsku krizu za mnoge zrakoplovne tvrtke, ustvrdila je u četvrtak udruga Airlines for Europe (A4E) koja zastupa najveće europske prijevoznike, uključujući Lufthansu, IAG, Ryanair, easyJet i Air France-KLM.
"Tražimo uravnoteženiji pristup zaštiti potrošača", rekao je u četvrtak izvršni direktor Air France-KLM-a Ben Smith, ustvrdivši da propis EU-a o pravima putnika predviđa penale koji spadaju među najveće u svijetu.
Putnici prema europskim propisima imaju pravo na trenutni povrat novca za otkazane letove, plus naknadu ako su obavijest o otkazivanju dobili manje od dva tjedna prije leta. Pripada im i naknada ako let kasni više od tri sata.
"Zakon nije dovoljno fleksibilan za situacije kao što je masovno otkazivanje letova", rekao je Smith na virtualnoj konferenciji za novinare, koju je organizirao A4E, a uključili su se i šefovi easyJeta, IAG-a, Lufthanse i Ryanaira.
Komisija je nagovijestila da nije spremna ograničavati prava putnika.
"Pokušavali smo postići ravnotežu između zaštite potrošača i zaštite turističkog i prometnog sektora. Kontinuirana i poboljšana zaštita prava putnika presudna je za izgradnju potrebnog povjerenja potrošača u prometni sektor", rekao je neimenovani dužnosnik EU-a.
Zrakoplovne tvrtke najavile su i da će pokušati pred sudom osporiti povećanje naknada za kontrolu zračnog prometa koje su vlade EU-a dogovorile prošlog mjeseca.