obilaznica omiša

[FOTO] Pogledajte atraktivne fotografije s gradilišta mosta koji će sa svojih 216 metara preskočiti Cetinu. Nikad se u Hrvatskoj most nije 'slagao' na takav način

24.03.2022 u 14:56

Bionic
Reading

Nastavlja se sa slaganjem, odnosno potiskivanjem dijelova mosta iznad rijeke Cetine kod Omiša, sve kako bi se do kraja rujna okončala gradnja zaobilaznice grada na ušću Cetine, koja obuhvaća dva tunela i most preko rijeke, piše Slobodna Dalmacija

U srijedu popodne izvan okvira tunela na istočnom dijelu "izvirila" je sekcija mosta od 25 metara, a ukupna dužina mosta, te "premosnice" između dvaju tunela probijene u klisurama, na kraju gradnje bit će 216 metara.

Naime, u tunelima istočnom Omiš, te sjevernom Komorjak postavljaju se unutarnje sekcije mosta, u dužini 60 metara sa svake strane, dok je vanjski dio vidljiv trenutno iz istočnog tunela.

Investitor Hrvatske ceste, za ovaj dio – prva faza brze ceste Split –​ Omiš – izdvojio je 174,5 milijuna kuna, s radovima se počelo u rujnu 2019. te bi zaobilaznica Omiša trebala biti gotova do konca rujna ove godine, piše Slobodna Dalmacija.

Radi se o izuzetno složenom građevinsko-cestovnom pothvatu, jer je izvođač radova, zajednica ponuditelja Strabag AG, Austrija i Strabag Zagreb, na malom području morao izvesti dva tunela i jedan most, uz brojne opasnosti od odrona stijena. Trebalo je stoga raditi i na stabilizaciji nestabilnih blokova stijena iznad kanjona rijeke i samog mosta Cetina, kao i postojećih prometnica ispod mosta.

Paralelno s tim na kratkom potezu od tisuću metara, trebalo je organizirati i nekoliko gradilišta. Dva tunela od 600 metara, mosta od 216 metara između dva tunela preko visokog kanjona, uz što manje ometanja protoka prometa na postojećim cestama.

Obilaznica Omiša
  • Obilaznica Omiša
  • Obilaznica Omiša
  • Obilaznica Omiša
  • Obilaznica Omiša
  • Obilaznica Omiša
    +16
Obilaznica Omiša Izvor: Pixsell / Autor: Ivo Cagalj/PIXSELL

Prvo je probijen istočni tunel Omiš, a tunel Komorjak je probijen u travnju prošle godine, dva tjedna prije roka. U tunelima se završavaju armirano-betonski radovi sekundarne obloge, uz postavljanje izolacije, a "šminkaju" se i portali tunela Komorjak.

Sad preostaje spajanje tunela mostom, za koji se čelični elementi proizvode u Italiji.

Uz kuriozitet – do sada se nikada u Hrvatskoj most nije "slagao" na ovaj način! Radi se naime, o izvedbi naguravanjem prefabriciranih elemenata iz tunela preko kanjona u drugi tunel pomoćnom konstrukcijom, piše Slobodna Dalmacija. 

Okončanjem radova na zaobilaznici Omiš, znači dovršetkom gradnje dvaju tunela i spajanjem mosta preko Cetine, obilaznica će se privremeno priključiti na državnu cestu DC 70 kroz tunel Komorjak sjever. Prometovati će se tim dijelom, dok se ne okončaju i druge dvije planirane faze gradnje brze ceste Split –​ Omiš, čija je ukupna procijenjena vrijednost 358 milijuna eura, uz plan izgradnje od pet godina.