Razvojni prioriteti za hrvatski turizam izvan glavne sezone, tema je stručnog simpozija Hrvatsko hotelijerstvo i turizam, koji se pod visokim pokroviteljstvom Ministarstva turizma održava danas u Poreču
'Investicije su jedan od ključnih čimbenika hrvatskog turizma, a bit će ih ukoliko sektor bude konkurentan', kazao je ministar turizma Veljko Ostojić. Naime, kako je istaknuo, iako je ova turistička sezona bila najbolja u povijesti hrvatskog turizma, potrebno je raditi na podizanju konkurentnosti.
U tom cilju, promijenjen je Zakon o PDV-u, koji će od 1. siječnja iznositi 10 posto s izuzetkom alkoholnih pića, izmijenjen je zakon koji omogućuje nultu stopu za reinvesticije, pri čemu će investicije biti poticane ovisno o visini ulaganja i broju zaposlenika, a posebno je istaknuo predstojeće izmjene i dopune dva zakona koja se tiču Zakona o turističkim zajednicama
'Smanjit će se broj turističkih zajednica, a dat će se jače obaveze prvenstveno regionalnim turističkim zajednicama. U tom smislu mijenjat će se i financijski okvir', kazao je resorni ministar Ostojić, napomenuvši da se ide u promjene u Zakonu o boravišnim pristojbama. Stav Ministarstva je i da se koncesijski model koji je primijenjen za turističko zemljište hotela, primijeni i kod kampova.
STIŽU RAČUNI ZA KONCESIJE NA ZEMLJIŠTE
Početkom tjedna poslat će se prvi računi za koncesije, a kako ističe ministar Ostojić, značajan dio tog novca vratit će se u regije. Za što će se ti novci namijeniti, odlučivat će županije već prema svojim prioritetima, no uvjet je da u projektima odabranim kao prioritet sudjeluju i županije.
'Ove godine preko Hrvatske banke za obnovu i razvitak (HBOR-a) odobreno je preko milijardu kuna kredita, a u obradi je još zahtjeva u vrijednosti 447 milijuna kuna. Mislim da je to dobra poruka da privatni sektor prepoznaje da investicije daju povrat ulaganja i razvoj', kazao je ministar, no napomenuo je da nije zadovoljan stupnjem inovacija u turizmu.
'Oni projekti koji budu izabrani jasno će pokazati što mislimo što je inovacija kojom možemo podizati konkurentnost', napomenuo je, a osim što će se poticati inovacije, od sljedeće godine Ministarstvo kani u cilju postizanja veće konkurentnosti sufinancirati edukacije na svjetski prestižnim obrazovnim institucijama. Koliko će se takvih stipendija dodjeljivati, za sada još nije određeno, no kako ističe ministar turizma, 'bez svjetskog znanja teško ćemo ili sporije ići u razvoju turističkog proizvoda'.
Ministarstvo turizma osnovalo je Samostalnu službu za EU fondove, koja će prema ministrovim riječima imati izuzetno aktivnu ulogu, a koliko je važno da projekti budu spremni za kandidiranje za sredstva iz EU fondova, govori i najava da će na predstojećim Danima turizma cijeli jedan dan biti posvećen toj temi.
'Vrijednost Operativno-marketinškog plana je 32,7 milijuna eura, što pokazuje značaj koji mu pridajemo', kazao je Ostojić, istaknuvši da su po prvi put jasno definirana dva cilja: povećanje dolazaka u pred- i postsezoni te povećanje dolazaka u kontinentalnom turizmu, dok se po prvi put isključuju poticaji za glavnu sezonu.
SEZONALNOST NAJVEĆA BOLJKA
'Ovogodišnja sezona je praktično dosegla kapacitete. Cilj koji će biti u fokusu Ministarstva je kako doći do osam, devet, pa i 10 mjeseci rada. Na Svjetskom gospodarskom forumu u Davosu Hrvatska je bila svrstana na osmo mjesto među zemljama Mediterana, 24. u Europi i 34. u svijetu. Mislim da možemo i zaslužujemo bolje', poručio je ministar Ostojić struci s današnjeg skupa u Poreču.
Na sezonalnost kao boljku hrvatskog turizma s govornice je upozorio i Jako Andabak iz Hrvatske udruge poslodavaca (HUP), koja je jedan od suorganizatora simpozija. Kako veli, rješenje je jednostavno – da svatko radi svoj posao, s tim da poslodavci očekuju zakonske okvire koji omogućuju razvoj.
'Nekad je bilo dovoljno nekoliko mjeseci turizma. Možda nije bilo dovoljno motiva niti pritisaka da to drugačije promišljamo, no dosad smo naučili i odlično radimo odmorišni turizam', kazao je Andabak, poručivši da je potrebno više angažmana na novim vidovima turizma poput zdravstvenog, kulturnog ili sportskog, koji su atraktivni i van glavne sezone.
U ime domaćina okupljene turističke stručnjake, investitore, predstavnike turističkih zajednica, agencija, konzultantskih kuća i turoperatore iz Austrije i Hrvatske pozdravio je i predsjednik Uprave Valamar Adria holdinga Georg Eltz
'Turistički sektor mogao bi pridonositi i više kad bi postojali odgovarajući okvirni uvjeti za ulaganja. To je tema o kojoj moramo razgovarati jasno i otvoreno', kazao je Eltz, dodavši da ga raduje što je ministar Veljko Ostojić ne samo kompetentan, nego i dovoljno hrabar da o tome otvoreno govori.