Kupnja i dokapitalizacija Jadranske banke, profitabilno poslovanje te pokretanje programa transformacije za stvaranje novog HPB-a, spremnog za jačanje tržišne pozicije i dugoročni održiv rast obilježili su prvih devet mjeseci 2018. u Hrvatskoj poštanskoj banci
Usprkos snažnoj konkurenciji na tržištu te aktivnostima vezanim za kupnju i pripajanje Jadranske banke HPB je ostvario 123,4 milijuna kuna neto dobiti za razliku od istog razdoblja prošle godine kad je iskazan gubitak zbog rezervacija za Agrokor.
Operativna dobit iznosi 239 milijuna kuna, 13,5% ili 37,3 milijuna kuna manje u odnosu na isto razdoblje 2017. uslijed većeg pada aktivnih kamatnih stopa od pasivnih (zbog čega je neto kamatni prihod manji 3,9%) te povećanih troškova zbog pripajanja Jadranske banke i drugih projekata pokrenutih s ciljem jačanja tržišne pozicije HPB-a. Neto prihod od provizija i naknada veći je 1,4% u odnosu na prošlu godinu. Operativni troškovi porasli su 3,4% u skladu s projektima i inicijativama od kojih su mnoge regulatorno uvjetovane (GDPR, IFRS9, AML, MIFID II).
Značajno su niži troškovi rezerviranja nego u prethodnom razdoblju. Pri prelasku na novi računovodstveni standard MSFI 9, sa stanjem 1. siječnja 2018. rezervirano je dodatnih 57,3 milijuna kuna na teret rezervi kapitala.
Depoziti su od početka 2018. porasli za 1,03 milijardi kuna ili 6,1%. Imovina Banke je porasla 5,4% na 20,9 milijardi kuna. Nastavljen je višegodišnji pozitivni trend u kreditiranju stanovništva s rastom od 6,6%, a broj odobrenih kredita veći je za 16% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. HPB je ponudila najpovoljnije kamatne stope za subvencionirane kredite koje je udvostručila u odnosu na 2017. te prema podacima APN-a ima 8,1% od ukupno predanih zahtjeva. Također su u porastu krediti gospodarstvu, 5,4%. Najveći rast kredita poduzetnicima ostvaren je u turizmu i djelatnostima koje su orijentirane izvozu.
Kapital se približio razini od dvije milijarde kuna; nakon povećanja od 4,1% iznosi 1,98 milijardi kuna, najviše zahvaljujući neto dobiti banke.
Poslovni događaj godine bila je kupnja Jadranske banke provedena u srpnju 2018. kao i njena dokapitalizacija sa 110 milijuna kuna radi usklađenja s regulatornim kapitalnim zahtjevima. U tijeku je pripajanje Jadranske banke s kojom HPB širi bazu klijenata za 10% te jača prisutnost u prosperitetnoj srednjoj Dalmaciji gdje otvara veliki Regionalni centar Šibenik.
Banka je dosegla 80.000 mHPB korisnika uz rast od 15% u devet mjeseci, a sve važniji kanal prodaje je e-Poslovnica.'
'U prvih devet mjeseci 2018. ostvarili smo solidnu neto dobit od 123,4 milijuna kuna, pogotovo imajući u vidu pripajanje Jadranske banke koje sigurno utječe na redovno poslovanje te provedbu programa transformacije HPB-a nakon kojih bismo trebali biti brži, efikasniji i pružati bolju uslugu našim klijentima', komentirao je rezultate šef banke, Tomislav Vuić.