Rovinj će od 19. do 22. rujna ponovno biti domaćin HR.Weekenda, festivala koji okuplja vrhunske stručnjake iz područja businessa, komunikacija i ljudskih potencijala. Među mnogim istaknutim govornicima ove godine je i Mojca Domiter, People and Culture Executive Director u Atlantic Grupi
Ova vrsna stručnjakinja dotaknuti će se teme autentičnih organizacija, njihovih izazova te strategija za postizanje i održavanje autentičnosti. Mojca Domiter ima više od 20 godina profesionalnog iskustva u različitim sektorima uključujući brzu potrošačku robu, farmaciju, telekomunikacije i ugostiteljstvo. Stoga ne sumnjamo kako će HR.Weekendu donijeti mnoštvo iskustva iz prve ruke i primjera dobre prakse te odgovora o pitanju autentičnosti u organizacijama.
Više od iskrenosti i dosljednosti
Autentičnost transcendira pojmove iskrenosti i dosljednosti, te se manifestira kroz djelovanje u skladu s vlastitim vrijednostima i osobnošću. To bi značilo da autentična organizacija kao i pojedinac nije samo otvorena i dosljedna u svojim postupcima, već i da su njezine odluke i ponašanja usklađeni s njenim temeljnim principima i uvjerenjima.
Samosvijest je ključni element autentičnosti, jer omogućava pojedincima i organizacijama da razumiju svoje snage i slabosti, kao i da imaju povjerenje u svoje sposobnosti. Nepristranost u samoprocjeni znači da organizacija može objektivno procijeniti svoje postupke bez poricanja ili okrivljavanja. Usklađenost ponašanja s vrijednostima podrazumijeva da organizacija djeluje u skladu s onim što smatra važnim, dok orijentiranost prema izgradnji bliskih odnosa implicira stvaranje otvorenih i iskrenih veza s klijentima, zaposlenicima i partnerima.
Postizanje autentičnosti nije jednostavan zadatak; to je kontinuirani proces koji zahtijeva postavljanje jasnih ciljeva i procesa, te je popraćen stalnim učenjem i prilagodbama. Organizacija mora definirati svoju svrhu i ključna načela kako želi postojati i raditi, što uključuje važan korak odabira, jer organizacija ne može biti sve za svakoga.
Kako postići autentičnost?
U kontekstu velikih organizacija, očuvanje autentičnosti može biti izazov zbog povećanja broja zaposlenika i potencijalnog stvaranja silosa koji mogu otežati usklađenost i protok informacija. Ključno je vođenje primjerom lidera i održavanje jasne komunikacije. Također, važno je pratiti dinamiku rasta kompanije i pronaći pravi balans u dodavanju strukture koja pomaže u očuvanju autentičnosti.
Primjer dobre prakse je Atlantic Grupa, koja je od samih početaka svjesno birala svoj put i način rasta i razvoja. Organizacija je stvorila vrijednost kroz brigu za okolinu, otvorenost prema različitostima, rast i težnju za napretkom, te strast i entuzijazam u svakodnevnom radu. Uspjeh Atlantic Grupe može se pripisati njenim liderima koji vode timove s empatijom i razumijevanjem.
Sve informacije o još boljem i jačem izdanju HR.Weekenda možete pronaći ovdje, ali i na profilima društvenih mreža Instagram, LinkedIn i Facebook.