Istraživanje Mastercarda

Hrvati češće putuju radi razonode nego posla

21.12.2016 u 16:00

Bionic
Reading

Hrvati će češće na put radi zabave nego posla i pri tome će više birati neku domaću od destinacije u eurozoni. Na putovanjima u inozemstvu pak potrošit će nešto manje novca nego lani u listopadu, u prosjeku 4.955 kuna. Oni koji se odlučuju na put zimi najviše odlaze na adventska putovanja, nešto manje na ona novogodišnja i skijanje. Rezultati su to online istraživanja MasterIndexa o navikama korištenja financijskih usluga u Hrvatskoj, a koje je Mastercard tijekom ovog listopada proveo u suradnji s Gfk – Centrom za istraživanje tržišta među 1009 korisnika bankarskih usluga starih od 18 do 55 godina

U proteklih 12 mjeseci prosječan sudionik istraživanja radi odmora je na putovanje išao 4,4 puta dok je zbog posla putovao dvostruko manje. Najviše se pak putovalo unutar Hrvatske, a potom unutar eurozone, i to najčešće u obližnje destinacije poput Ljubljane, Sarajeva, Beča, Budimpešte, Münchena, Beograda i Rima. Svega 12 posto ispitanika odlučilo se za dalja odredišta poput Moskve i New Yorka. Među putnicima je pak najviše onih s višim stupnjem obrazovanja i većim primanjima.

Na putovanjima smo u prosjeku manje trošili nego lani

Na njima su ipak trošili nešto manje, prosječno 4.955 kuna, za razliku od prošlog listopada, kada je to iznosilo 5.764 kune. Više troše stariji od 30 godina, obrazovaniji i oni iz Zagreba, sa sjevera Hrvatske te Slavonci. Svega pet posto ispitanika na putovanju je potrošilo između 5.000 i 10.000 kuna, a tri posto više od 10.000 kuna.

440703,442659,441262,456527

Podjednak broj ispitanika ove zimske praznike provest će u inozemstvu, njih 39 posto, isto kao i lani. Najviše ih je bilo na adventskim putovanjima dok je gotovo podjednak broj onih koji se odlučuju za ona novogodišnja i odlazak na skijanje. Dok na putovanja odlaze oni između 18 i 29 godina, na skijanje češće idu oni stari između 40 i 49 godina.

U odnosu na prošli listopad povećao se broj onih koji smještaj rezerviraju online, preko stranica turističkih agencija ili onih za rezervaciju.

Očekuju rekordne turističke brojke

Prema studiji globalnih trendova u turizmu za ovu, iduću i nadolazeće godine, navodi se u priopćenju Mastercarda, koju su predstavile konzultantska kuća Euromonitor International i burza WTM, ove se iznova očekuju rekordne turističke brojke s porastom dolazaka turista od oko četiri posto, na više od 1,2 milijarde. Porast turista i prodaje putovanja bi, kako se predviđa, do 2020. mogao dosegnuti 2,5 bilijuna američkih dolara - lani je prodaja iznosila 2,1 bilijun, a u ovoj se predviđa u iznosu od 2,2 do 2,3 bilijuna dolara. Takav porast, kako navode autori studije, očekuje se najviše zbog usvajanja novih poslovnih modela temeljenih na novim tehnologijama, među kojima su najvažnije online i mobilne platforme, pogotovo mobilno plaćanje. Važnost online alata u segmentu putovanja i turizma predviđa i istraživanje Passport Travel in Croatia, koje je proveo Euromonitor International.

Raste broj mobilnih transakcija

Prema nekim procjenama, korisnici pametnih telefona i tableta će do 2019. godišnje stvarati gotovo 200 milijardi mobilnih transakcija. Mogućnosti koje nude pametni telefoni, u kombinaciji s najnovijim standardima platnih terminala postavljenih u posljednje četiri godine u Europi, vode prema budućnosti u kojoj će svugdje biti dostupna plaćanja pametnim telefonima', ističe Sanja Žigić, direktorica kompanije Mastercard u Hrvatskoj.

Inače, Hrvatsku je do kraja ovoga kolovoza posjetilo 12,3 milijuna turista, od čega 11,1 milijun stranih, što je ukupno 7,1 posto više nego u istom razdoblju lani. Najviše je bilo Nijemaca (16,1 posto), Slovenaca (9,8 posto), Austrijanaca (8,8 posto) i Talijana (8,6 posto), s najvećim brojem noćenja ostvarenih u privatnom smještaju (48 posto), nakon čega slijede hoteli i kampovi s po 23 posto, dok su hosteli privukli jedan posto ukupnih noćenja.