Hrvatski građani poprilično će suzdržano i racionalno trošiti tijekom blagdanske kupovine, pokazalo je istraživanje agencije Hendal i portala Ja Trgovac
Iako trgovci najavljuju do sada neviđene prodajne akcije, očekujući da će u prosincu nakon niza negativnih mjeseci uzrokovanih neradnom nedjeljom i gospodarskom krizom uspjeti nadoknaditi gubitke, istraživanje pokazuje poprilično suzdržanu i racionalnu potrošnju.
U kupovinu poklona za Božić planira se uputiti 63 posto građana i to u većoj mjeri muškarci (68 posto) u odnosu na žene (59 posto). Istraživanje je pokazalo i da stariji od 45 godina u manjoj mjeri planiraju kupnju poklona nego mlađi.
Tek manji broj građana planira se zadužiti zbog kupovine poklona (njih 13 posto), a više će se zadužiti mlađi ispitanici (15 do 24 godine).
Istraživanje također pokazuje da samo mali udio građana, njih 7 posto, planira božićnu kupovinu obaviti u inozemstvu
Što se tiče sezone skijanja i zimovanja rezultati istraživanja su pokazali da samo 7 posto građana planira slične aktivnosti.
Mlađi od 15 do 24 godine u većoj mjeri planiraju ići na skijanje (19 posto da, 81 posto ne), oni od 25 do 34 i 35 do 44 u manjoj mjeri (u obje dobne skupine 8 posto da, 92 posto ne), od 45 do 54 u još manjoj mjeri (5 posto da, 95 posto ne), dok oni stariji od 54 godine u vrlo maloj mjeri planiraju putovati na skijanje ili zimovanje (njih manje od 2 posto).
Istraživanje pokazuje suzdržanost i po pitanju očekivanja za sljedeću godinu. Tek jedna četvrtina građana očekuje gospodarski boljitak u sljedećoj godini. Muškarci su nešto optimističniji od žena, tako 28 posto muškaraca misli da će iduća godina biti bolja, nasuprot 22 posto žena.
Istraživanje je provedeno tijekom studenog na nacionalno reprezentativnom uzorku od 402 građana.