Pokrivaju pet segmenata u zrakoplovstvu, od sanitetskog i prijevoza organa preko pilotske škole do testnog centra za engleski jezik i zrakoplovnog servisa. Na raspolaganju su svakodnevno i gotovo sve što rade, izvoze. Riječ je osječkoj tvrtki Air Pannonia u vlasništvu obitelji Vlašić koja se četvrt stoljeća bavi zrakoplovstvom. Čak 95 posto svojih usluga izvoze, nemaju konkurencije u regiji a na tržište Europske unije konkurencija je od njih skuplja i 30 posto
Posao su počeli s aviotretiranjem, prskanjem i orošavanjem poljoprivrednih usjeva te suzbijanjem komaraca, a na suvremenom tržištu okreću se sve više VIP i sanitetskom prijevozu bolesnika. Zrakoplovnu priču zaokružili su cjelovitom ponudom, po čemu su jedinstveni u Hrvatskoj i regiji. Njihova flota trenutno broji deset zrakoplova.
Iza Air Pannonije više je od 700 sati leta u posljednjih godinu i pol dana. Jedina su privatna tvrtka u Hrvatskoj koja posjeduje certifikat za transport organa i pacijenata prema EU regulativi, kao i hrvatski zdravstveni turizam.
'Medicinskim prijevozom počeli smo se baviti početkom 2015. godine. Ugovore imamo sa zabočkom Specijalnom bolnicom Sveta Katarina, makedonskom klinikom Filip Vtori, a najnoviji je s beogradskim Bel Medicom. Na žalost, nemamo ugovor s Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje (HZZO), zbog čega smo često nemoćni u situaciji kada nam se javljaju domaći ljudi. Cijena takvih letova kreće se od 5.000 do 10.000 eura. Dok je u inozemstvu normalna stvar da si ljudi kroz osiguranje pokrivaju i ovakve stvari, kod nas to nije popularno, prvenstveno zbog lošijeg financijskog standarda', govori za tportal Zrinka Vlašić, voditeljica marketinga Air Pannonije, tvrtke koja je prema službenim podacima prošle godine uprihodila 3,88 milijuna kuna
U zemljama okruženja trenutno nemaju konkurencije, a tvrtke koje se sličnim poslovima bave na području EU-a cjenovno su od njih skuplje 20 do 30 posto.
Možda se činimo skupima, no nitko ne vidi operativne troškove. Neki dan smo, primjerice, slijetali u Pariz i samo to košta 1.500 eura, bez goriva, liječnika, tehničara, pilota, dispečerskog centra, ako nemamo potrebnu medicinsku opremu, moramo je unajmiti ili kupiti...', ilustrira ona.
Ovi Osječani letjeli su iz BiH, Makedonije, Srbije, Češke, Italije. O vrijednosti ugovora potpisanih s privatnim klinikama na Balkanu, kaže Vlašić, ne može se govoriti. Sve ovisi o tome koliko i kakve prijevoze pacijenata ili organa će odraditi za njih što se ne može predvidjeti.
'Medicinski su uvijek skuplji od VIP letova koje također radimo. Cessna Citation Jet – CJ, novi tip zrakoplova kojim smo nedavno obogatili flotu, brža je od Beechcrafta King Air 90 kojim obavljamo medicinske letove kod kojih je od brzine važnija sigurnost. Za medicinski prijevoz imamo dvije posade i jedan avion. Cessna koja je došla služit će nam za VIP i prijevoz organa', napominje Zrinka Vlašić koja je zadovoljna i povećanjem broja VIP letova koje sve češće koriste poduzetnici, nogometaši, glumci, pri čemu imaju diskreciju. Cijena takvog leta, primjerice, na relaciji Split - Zagreb u jednom smjeru iznosi oko 3.500 eura.
U Air Pannoniji napominju kako izvoze više od 95 posto usluga. Dodaju kako su jedina ovakva tvrtka u Hrvatskoj, a kažu i šire, koja ima pilotsku školu, servis, ali i testni centar za engleski jezik u kojemu polažu piloti. Trenutno imaju pet pilota, a njihov tim uskoro bi se trebao povećati za još jednog.