Nove radne skupine omogućiti će hrvatskom tržištu bolje razumijevanje brzo razvijajućeg digitalnog oglašavanja te omogućiti da ostanemo na vrhuncu inovacija u prostoru digitalnog marketinga
Tehnologija digitalnog oglašavanja i digitalne pretplate danas revolucionira način na koji komuniciramo i surađujemo s našim klijentima i korisnicima. Kako bismo osigurali da digitalno tržište u Hrvatskoj i dalje bude na čelu inovacija u ovom prostoru, Hrvatska udruga digitalnih izdavača sa zadovoljstvom najavljuje pokretanje dvije nove radne skupine: Radna skupina za digitalnu pretplatu i Radna skupina za AdTech.
Svjetska eksplozija u digitalnim pretplatama dovela je do rasta potrebe razumijevanja i strategija upravljanja korisnicima. Sposobnost pretvaranja povremenih čitatelja u pretplatnike te zadržavanja tih pretplatnika tijekom vremena zahtijeva snažno razumijevanje potreba i preferencija kupaca te učinkovite strategije za angažiranje i zadržavanje kupaca, a sve su to elementi kojima će se baviti Radna skupina za digitalnu pretplatu.
Radna skupina za digitalnu pretplatu sastoji se od vodećih profesionalaca u industriji s ekspertizom u digitalnom oglašavanju i tehnologiji digitalne pretplate. Njihova je misija identificirati prilike za inovacije koje će pomoći članovima HUDI-ja da budu što uspješniji u digitalnom marketingu. To će uključivati razvoj novih strategija, tehnologija i procesa koji će pomoći u pružanju najbolje mogućeg korisničkog iskustva i povećanju povrata ulaganja. Članove skupine čine ključni predstavnici industrije, a to su: Vanja Prahić, 24sata; Antun Glavica, RTL, Marko Matijević, Pametna kuća; Mario Relatić, Agroklub; Iva Zelenika, Telegram; Nikola Dujić, Hanza i Aron Paulić, BUG.
Članovi radne skupine izabrali su Vanju Prahića da ih predvodi u prvoj godini rada. Vanja Prahić, novi predsjednik Radne skupine digitalnu pretplatu poručio je: 'Digitalna pretplata budućnost je naše industrije. Odlično je da na jednom mjestu imamo okupljene stručnjake koji će poticati razmjenu znanja i iskustava. Mislim kako je važno da postavimo neke standarde na tržištu za relativno novi proizvod jer to će onda prepoznati i krajnji korisnici. Pred nama je još dalek put da ovo bude u potpunosti prihvaćen proizvod, međutim mislim da su ovakva okupljanja stručnjaka i konstruktivne rasprave korak u pravome smjeru.'
Brzi razvoj tehnologije digitalnog oglašavanja zahtjeva od medija brzu adaptaciju poslovanja, ulaganje u obuku, istraživanja i razvoj kako bi ostali konkurentni, a Radna skupina za AdTech pozabavit će se izazovima tehnologije u oglašavanju, poput istraživanja novih tehnologija, suočavanja s problemima nepostojanja standardiziranih formata oglašavanja i metrika uspješnosti digitalnog oglašavanja, nedostatka transparentnosti, te korištenja privatnih podataka u poslovanju i mnogim drugim.
Radna skupina za Ad Tech sastoji se od tima stručnjaka iz cijele industrije, uključujući stručnjake za digitalno oglašavanje i marketing, analitiku podataka i razvoj softvera. Ovaj će tim biti zadužen za istraživanje novih tehnologija, kao i potencijalnih načina za bolje korištenje postojećih rješenja, a članove radne skupine čine: Mario Ivić, Midas; Đuro Vitković, NovaTV; Dragan Jeličić, 24sata; Ivan Pleše, Index; Zoran Lončar, Telegram; Luka Zubović, Hanza Media; Vinko Krištić, BUG i Nikola Filipčić, Tportal.
Radnu skupinu predvodit će Mario Ivić, a povodom osnivanja, novi predsjednik Radne skupine za AdTech kaže: “Radna skupina će se fokusirati na tri ključna područja kako bi unaprijedili tehnologiju koju koriste digitalni izdavači te osigurali stalni razvoj i napredak naših članova. Prvenstveno, u svjetlu nadolazećih promjena u području web analitike, radna skupina pripremit će priručnik te, prema potrebi, organizirati edukativne radionice za tranziciju, implementaciju i korištenje GA4. Drugo, nastavit ćemo objavljivati benchmark analize za najčešće korištene display formate kako bismo educirali tržište web oglašavanja te unaprijedili industrijske standarde i prakse. Treće, radna skupina će se posvetiti istraživanju alternativnih rješenja za zamjenu 3rd Party Cookie-a. Naš je cilj pripremiti detaljan priručnik koji će članovima pomoći ne samo da zadrže postojeću razinu monetizacije svog sadržaja, već i da, ako je moguće, istu povećaju.“
Radne skupine za Digitalnu pretplatu i AdTech ključne su u pomaganju medijima i ostalim dionicima na tržištu da bolje razumiju i iskoriste prilike koje pruža područje digitalnog oglašavanja koje se brzo razvija te da ostanu na vrhuncu inovacija u prostoru digitalnog marketinga. Radujemo se inovativnim rješenjima koja će ovaj tim predstaviti.
Ivan Pleše, predsjednik HUDI-ja i glavni operativni direktor Indexa poručio je: 'Posebno se radujem osnivanju ovih dviju radnih skupina. Digitalne pretplate su, kao i razni kontribucijski modeli, u poprilično nezavidnom stadiju razvoja na lokalnom tržištu i nadam se da će ova radna skupina pomoći svim članovima, a potom i ostatku tržišta dijeljenjem dosadašnjeg iskustva i konkretnim prijedlozima za efikasnije tranzicije s ad-supported modela koji vladaju industrijom otkako ista postoji. U radnoj skupini za AdTech imamo vrlo iskusnu ekipu stručnjaka koja je prepoznala da nam ove i iduće godine dolaze tektonske promjene u načinu integracije, postavljanju i upravljanju svih analitičkih i monetizacijskih sustava i alata koji se koriste danas, a bez kojih više nijedan medij ne može zamisliti svoje poslovanje. Ova radna skupina će stoga biti od izrazite važnosti i vjerujem da će se dobro snaći u ulozi mitigatora tih promjena.'
Izvršni odbor udruge čine Stipe Grubišić, direktor digitalnih operacija Hanza Medije, Maja Blumenšajn, direktorica novih medija Nove TV, Tonko Weissmann, izvršni potpredsjednik i član uprave RTL-a Hrvatska, Zoran Turković, izvršni direktor i član uprave u 24sata, Miran Pavić, osnivač i direktor Telegram Media Grupe, te Ivan Pleše, glavni operativni direktor Indexa, ujedno i Predsjednik udruge.