'nadbiskupov savjetnik'

Imotski je samo prelio čašu: Otkrivamo što se krije iza smjene šefa splitske podružnice Hrvatskih cesta

01.09.2022 u 09:54

Bionic
Reading

Vodstvo Hrvatskih cesta (HC) smijenilo je svog dugogodišnjeg rukovoditelja Poslovne jedinice Split Nevena Matijevića. Službeno, radi se o potezu u sklopu 'reorganizacije' jedinice koja pokriva područje šibenske, splitske i dubrovačke županije, a neslužbeno o demonstraciji nezadovoljstva vodstva HC-a dinamikom u realizaciji projekata vrijednih nekoliko milijardi kuna

'Uprava se odlučila na reorganizaciju Poslovne jedinice kako bi se ispunili svi postavljeni ciljevi. Do okončanja tog procesa vršitelj dužnosti voditelja bit će Mario Šimundić', potvrdila je za tportal glasnogovornica Hrvatskih cesta Tamara Đurijanček, uz napomenu da na širem splitskom području slijedi realizacija niza velikih cestovnih projekata.

Neven Matijević vraćen je na svoje ranije radno mjesto voditelja u Odjelu za vođenje strateških projekata.

Kako se neslužbeno može doznati, situacija u splitskom dijelu Hrvatskih cesta već dulje vrijeme bila je zategnuta, a eskalirala je koncem srpnja na sastanku u Imotskom, u kojem su na poziv gradonačelnika Ivana Budalića i župana Blaženka Bobana boravili ministar Oleg Butković, predsjednik Uprave HC-a Josip Škorić i drugi. Ondje je iznesen niz kritika na rad Hrvatskih cesta, na što je odgovorio Škorić:

'Ispričavam se zbog nerada i neaktivnosti pojedinaca koji su trebali odraditi onaj dio posla koji se smatra rutinskim kod lokalnih ljudi, koji bi trebali voditi brigu o zajednicama u kojima žive i kojima bi to trebao biti prvi zadatak kako bi stvorili preduvjete za siguran promet i razvoj lokalnih jedinica. Vidimo da to ovdje nije bio slučaj te ćemo poduzeti konkretne korake kako bismo to što prije riješili', kazao je tada Škorić i najavio 'nove ljude'.

Josip Škorić
  • Josip Škorić
  • Josip Škorić
  • Josip Škorić
Josip Škorić Izvor: Cropix / Autor: Robert Fajt / CROPIX

Pet dana kasnije Neven Matijević je smijenjen. Poteškoće s cestama na imotskom području tek su vrh ledenog brijega, a pravi problemi nalaze se u Splitu: ondje se očekuje početak rekonstrukcije križanja u Solinu, vrijedne više od stotinu milijuna kuna, te rekonstrukcija križanja u Stobreču, a upravo ove dvije prometne točke bilježe uvjerljivo najveći dnevni promet vozila u Hrvatskoj.

Potom, već je trebala započeti izgradnja prve faze prometnice Mravince - TTTS, vrijedne ukupno oko 350 milijuna kuna, ali i probijanje tunela kroz Kozjak i gradnja novog spoja na magistralu u Kaštelima, posao vrijedan oko milijardu kuna. Čeka se i gradnja nove 'rampe' za pristup Solinu, ali i ozbiljniji posao na projektiranju i izgradnji preostalog dijela brze ceste Split-Omiš, označene nultim nacionalnim prioritetom nakon izgradnje Pelješkog mosta i prvim projektom koji će se financirati europskim sredstvima iz nove financijske perspektive. Trenutno se gradi most na istočnom dijelu Omiša, ali ostatak dvadesetak kilometara duge trase tek se planira.

Radovi na cesti kod Omiša
  • Radovi na cesti kod Omiša
  • Radovi na cesti kod Omiša
  • Radovi na cesti kod Omiša
  • Radovi na cesti kod Omiša
  • Radovi na cesti kod Omiša
    +5
Radovi na cesti kod Omiša Izvor: Cropix / Autor: Ante Cizmic / CROPIX

Tu je i nekoliko projekata na području samog Splita (Zagorski put, Solinska ulica, rekonstrukcija Poljičke ceste) koji se također razvijaju poprilično sporo.

'Splitsko područje napokon je, nakon desetljetne zapuštenosti, došlo na red za ozbiljne investicije u cestogradnji, a u radu lokalnog vodstva HC-a primijećen je niz nedostataka i situacija u Imotskom samo je prelila čašu. Projekti koji slijede zahtijevaju ozbiljno vodstvo i maksimalnu posvećenost. Matijević nije dobro podnio svoju smjenu', prepričao je za tportal sugovornik koji je prisustvovao ovim događajima.

Sam Matijević, inače, bio je na čelu splitske ispostave Hrvatskih cesta u više navrata, uglavnom kada je HDZ na vlasti. Smatra se bliskim solinskom ogranku ove stranke. Posljednjih godina je, uz sav svakodnevni posao na projektima vrijednim nekoliko milijardi kuna, neslužbeno se doznaje, imao vremena i za funkciju 'savjetnika za infrastrukturu' splitsko-makarskog nadbiskupa.