Proces spajanja Ine i Mola produžit će se za tri mjeseca zbog produljenja postupka ocjene koncentracije Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN). Agencija će, prema svemu sudeći, tražiti prodaju dijela benzinskih crpki Ine ili Tifona
Tržišni udjel Ine u veleprodaji iznosi oko 70 posto, a u maloprodaji se kreće između 55 i 60 posto, dok je udjel Tifona, u vlasništvu Mola, u maloprodaji oko pet posto. Svaka koncentracija čijom bi provedbom zajednički tržišni udjel njezinih sudionika prelazio 25 posto u pravilu zahtjeva dubinsku analizu, objašnjavaju u AZTN-u.
U Ini su ipak iznenađeni takvim razvojem događaja jer se računalo da bi se glavna skupština dioničara mogla održati sredinom svibnja, a od početka lipnja startala bi nova Uprava na čelu s Molovim predsjednikom Uprave. No, tvrtku će barem još tri mjeseca voditi stara Uprava na čelu s Tomislavom Dragičevićem
'Nismo očekivali takvo mišljenje Agencije. U veleprodaji Ina trenutačno ništa ne može smanjivati jer bi to značilo da moramo povećati izvoz, ato ne možemo dok ne obnovimo rafinerije. Dakle, trebat će nešto mijenjati u maloprodaji. Prema podacima s kraja prošle godine, pokazalo se da nam je otprilike četvrtina benzinskih crpki na otocima i kopnu neprofitabilna, pa bi bilo dobra poslovna odluka prodati dio tih crpki. Ili bi se moglo ići na varijantu da Tifon prodaje svoje crpke ili pak neka kombinacija', rekao je za Business.hr izvor blizak Upravi Ine.
'Mol neće prodavati Tifon jer ima najbolje crpke. Kupnja Tifona u neku je ruku značila i spašavanje Ine, da bi Ina sutra imala kome prodati svoju robu', kažu u Molu.
U poslovnom svijetu u takvim je slučajevima često rješenje bila zamjena – Ina bi neke svoje crpke mogla, primjerice, zamijeniti s Lukoilom, Petrolom ili OMV-om, koji bi joj prepustio svoje crpke u drugim državama.