Proizvođač baterijskih ćelija za električna vozila Northvolt objavio je u srijedu da je podnio zahtjev za objavom stečaja i u matičnoj Švedskoj, naznačivši produbljivanje problema s likvidnošću koji su ih već prisilili da zatraže zaštitu od vjerovnika u SAD-u
U studenom kompanija je u SAD-u objavila stečaj i najavila restrukturiranje, istaknuvši da su iscrpili financijske kapacitete, uz procjenu izvršnog direktora na odlasku Larsa Erikssona da im za normalizaciju poslovanja treba 1,2 milijarde dolara.
"Northvoltova likvidnost postala je kritična", naveli su tada u podnesku stečajnom sudu u Houstonu, dodavši da su osigurali novi zajam od 100 milijuna dolara za stečajni postupak koji je po procjeni uprave trebao završiti do kraja prvog tromjesečja 2025. godine, uz dovršetak restrukturiranja poslovanja.
Početkom siječnja većina Northvoltovih dioničara glasala je pak za nastavak poslovanja u Švedskoj, unatoč financijskim problemima. Kompanije moraju po švedskom zakonu tražiti dozvolu dioničara za nastavak poslovanja ako je njihova vrijednost više nego prepolovljena u odnosu registrirani vlasnički kapital.
Vlasnici su Northvolta, među ostalima, njemački automobilski div Volkswagen, američki bankovni div Goldman Sachs, te švedski proizvođač kamiona Scania i osiguravatelj Folksam.
U srijedu kompanija je objavila da je podnijela zahtjev za objavom stečaja u Švedskoj, istaknuvši da "nije uspjela osigurati potrebne financijske uvjete za nastavak poslovanja u dosadašnjem obliku”.
Švedski sud imenovat će stečajnog upravitelja koji će nadzirati prodaju Northvoltove imovine i podmirenje dospjelih obaveza, koliko prilike budu dopuštale.
Na kraju siječnja dug devet Northvoltovih podružnica u stečajnom postupku u SAD-u iznosio je više od osam milijardi dolara, pokazuju sudski dokumenti.
Northvoltove podružnice u Sjevernoj Americi i u Njemačkoj nisu podnijele zahtjev za objavom stečaja i odluku o njihovoj imovini donijet će stečajni upravitelj u dogovoru s vjerovnicima, priopćila je švedska kompanija.
Ni podružnica u Poljskoj nije uključena u zahtjev za objavom stečaja, pokazuje interni dokument u koji je Reuters dobio uvid.
Ulagači su od 2016. kupnjom vlasničkih udjela i duga i kreditima osigurali švedskoj kompaniji nešto više od 10 milijardi dolara.
Nekoliko vlasnika svelo je u proteklim mjesecima vlasničke udjele na nulu. Dugogodišnji partner Scania objavio je pak ovaj tjedan da je, uz Northvolt, osigurao dodatni izvor nabave baterijskih ćelija.
Njemačka podružnica trenutno gradi pogon u blizini njemačkog Heidea i osigurala je od državne razvojne banke KfW 600 milijuna eura kredita. Teret jamstava ravnopravno su podijelile savezna i vlada savezne zemlje Schleswig-Holstein.
Građevinski radovi bit će nastavljeni, do daljnjeg, izvijestili su iz Northvolta, upozorivši da će konačnu odluku o budućnosti pogona donijeti stečajni upravitelj.