Nakon što je izvještaje za 2021. i 2022. pripremila prema GRI standardima, izvještaj za 2023. izrađen je u skladu s Europskim standardima za izvještavanje o održivosti (ESRS)
Zagrebačka pivovara, vodeći proizvođač piva na domaćem tržištu i članica globalne grupacije Molson Coors Beverage Company (MCBC), jedne od najvećih grupacija za proizvodnju pića na svijetu, pripremila je novo izvješće o održivosti za 2023. godinu kojim je napravila i značajan iskorak u izvještavanju o održivom poslovanju. Nakon što je izvještaje za 2021. i 2022. objavila prema GRI standardima, izvještaj za 2023. izrađen je u skladu s Europskim standardima za izvještavanje o održivosti (ESRS). Ovaj prelazak omogućava Zagrebačkoj pivovari da do 2026., kada prema novoj direktivi o korporativnom izvještavanju o održivosti (CSRD), postaje službeni obveznik, objavi u potpunosti usklađeni izvještaj.
Izvrsni rezultati Hidre
Iako je Zagrebačka pivovara i dalje primarno fokusirana na pivske brendove, među glavnim zaključcima novog izvješća o održivosti jest preusmjeravanje poslovnog modela. Naime, kao odgovor na nove i drugačije preferencije potrošača kompanija razvija svoj portfelj inovacijom proizvoda izvan tradicionalne ponude piva (beyond beer). Najbolji primjer toga je novo funkcionalno piće Hidra, sa značajnim rastom volumena proizvodnje u 2023. Od kada je lansirana na domaće tržište, Hidra se pozicionirala kao popularno osvježavajuće piće među brojnim sportašima profesionalacima i amaterima, ali i svih drugih potrošača koji dinamično žive.
“Trendovi pokazuju da nakon pandemije 60 posto potrošača na globalnoj razini puno više brine o svom fizičkom zdravlju, a 63 posto njih brine i o nutritivnim vrijednostima svega što unose u organizam. S tim na umu u Zagrebačkoj pivovari razvijamo Hidru i ponosni smo na njezine rezultate. Zahvaljujući stalnim inovacijama i svakodnevnom angažmanu naših zaposlenika, Zagrebačka pivovara već godinama postiže i sjajne rezultate unutar MCBC grupe kad su u pitanju potrošnja energije ili potrošnja vode, dva vrlo važna resursa u proizvodnji piva. Kontinuirano pronalazimo načine za održivu upotrebu energenata i idemo u dobrom smjeru. U najnovijem izvješću smo istaknuli povezanost Zagrebačke pivovare i Molson Coors Bevarage Company, analizirali kompletan lanac vrijednosti, proveli procjenu dvostruke materijalnosti i prvi put uključili prirodu kao ključan faktor za procjenu utjecaja, rizika i prilika“, komentirala je Alina Ružić, članica Uprave Zagrebačke pivovare i istaknula kako je važno govoriti o utjecaju klimatskih promjena na pivarsku industriju.
One već sad negativno utječu na količinu i kvalitetu prinosa ključnih sirovina za proizvodnju piva. Pivari, hmeljari, sladari i istraživački instituti aktivno traže rješenja kako bi ublažili utjecaj i održali pivarstvo.
Smanjenje potrošnje energenata
Potrošnju električne i toplinske energije Zagrebačka pivovara smanjuje iz godine u godinu. Tako je relativna potrošnja električne energije po hektolitru proizvedenog piva u 2023. godini u odnosu na godinu ranije smanjena za 6,26%, a relativna potrošnja toplinske energije za 4,05%. Lani je planirana, a ove godine i dovršena, investicija u solarnu elektranu na krovu logističkog centra u Zaprešiću koja je djelomično financirana iz sredstava EU. Time će se smanjiti emisija CO₂ za 32 tone i osigurati godišnja ušteda u vrijednosti više desetaka tisuća eura.
Kompanija kontinuirano razmišlja i o ekološki prihvatljivijim rješenjima za svu opremu koju koristi. U 2021. Zagrebačka pivovara je trošila 3,19 hektolitara vode po hektolitru piva, u 2023. godini 2,83, a daljnje ulaganje u modernizaciju linije za punjenje boca u iznosu od 7 milijuna eura dodatno će smanjiti potrošnju vode do 2025. U odnosu na godinu ranije, Zagrebačka pivovara je u 2023. smanjila i upotrebu PET ambalaže za 11% s ciljem smanjenja za više od 50 posto do 2030. godine. S druge strane korištenje limenki je u 2023. godini povećano za gotovo 30 posto.
Zagrebačka pivovara i u prošloj godini je rezultatima potvrdila predanost odgovornom, transparentnom i održivom poslovanju s posebnim fokusom na zaposlenike i njihovo zadovoljstvo, a interne ankete su i lani pokazale visoko zadovoljstvo zaposlenika.