Od početka ovog mjeseca nikako da se spoje dva ugodna sunčana dana. U isto ovo vrijeme lani na domaćim se plažama već uvelike sunčalo i kupalo, što znači da je dio turističkog prihoda već pobjegao. Ako se to kombinira s uskrslom konkurencijom poput Turske i manjkom radnika u sektoru, na kraju godine mogli bismo imati turistički minus. S predstavnicima hotelske industrije i kampova danas se nalazi i ministar turizma Gari Cappelli, a razgovarat će o stanju bukinga za nadolazeće mjesece, ali i o uspjehu predsezone koju je pokvarila kiša te manjku radne snage u sektoru
Prihod hrvatskog turizma lani iznosio je prvi put u povijesti više od deset milijardi eura, a on bi teoretski mogao rasti i na manjem broju turista i noćenja kada bi ponuda bila bogatija. Turistički prihod Belgije, koja se ne može hvaliti suncem i morem, lani je iznosio 15 milijardi eura, a da se oni pritom zasigurno nisu pribojavali kišnih dana u špici turističke sezone.
Boris Žgomba, predsjednik Uprave turističke agencije Uniline, kaže za tportal kako se posljedice lošeg vremena već itekako osjete u turizmu, posebice u kampovima.
'Kampovi, koji inače ostvaruju velik broj noćenja, imaju slabiji svibanj, pad je i u privatnom smještaju, a i gosti koji dolaze na vikende i kraće boravke teže se odlučuju na dolazak. Svatko danas na mobitelu ima aplikaciju za vremensku prognozu, ljudi vide kakvo je vrijeme i ne dolaze', komentira Žgomba.
Pojasnio nam je da se većina turističkih noćenja ostvaruje u srpnju i kolovozu, zbog čega predsezona nije presudna za uspjeh cijele sezone.
'Sav taj višak koji se stvori u predsezoni istopi se u jednom kišnom vikendu u srpnju. Osim toga, 65 posto ukupnih noćenja odlazi na sedmi i osmi mjesec, kada do izražaja dolaze kampovi, apartmani i hoteli. Kampovi su ovisnici o vremenu, pa ako vrijeme bude loše, gost mijenja destinaciju ili ide u drugi vid smještaja', dodao je.
Preciznije prognoze, dodaje, moći će napraviti krajem ovog mjeseca, kada će se vidjeti koliko je točno turista bilo u svibnju, no pravi uspjeh turističke godine mjerit će se ljeti. 'U turizmu vam je sve neprijatelj, pa i kiša. Na vidiku nema velike katastrofe, ali moramo realno sagledati stvari i biti svjesni toga da ne možemo svake godine rasti bez dodatnih kapaciteta', zaključio je.
U Sektoru za turizam Hrvatske gospodarske komore kažu nam kako neuobičajeni vremenski uvjeti u prvoj polovici svibnja nisu značajno djelovali na dolaske i noćenja turista, posebice gostiju iz udaljenijih emitivnih tržišta koji unaprijed rezerviraju svoj boravak, dolaze zrakoplovima i ostaju duže.
'Svakako da lošiji vremenski uvjeti u svibnju imaju određeni negativni utjecaj na last minute i vikend goste, koji većinom dolaze automobilom iz susjednih zemalja', kažu nam.
'Hrvatski turizam eventualne negativne klimatske događaje, poput lošeg vremena, mora kompenzirati i prilagoditi svoju ponudu te još snažnije razvijati selektivne oblike turizma kao što su zdravstveni turizam, sportsko-rekreacijski turizam i kulturni turizam. Razvojem dodatnih aktivnosti i sadržaja u destinacijama moći će smanjiti ovisnost o samim vremenskim uvjetima ili određenim klimatskim promjenama, poput više padalina u svibnju', poručuju iz HGK.