Answear aplikacija je u godinu dana skupila preko 200.000 korisnika, otkrili su kako im je to pošlo za rukom
Aplikacije za online kupnju doživjele su veliki zamah, posebno u vrijeme pandemije kada su se navike kupaca znatno promijenile i preselile na internet. Upravo zato je konkurencija na tržištu sve jača i potrebno se istaknuti originalnim digitalnim kampanjama. Answear je na hrvatskom tržištu prisutan godinu dana, a u tom periodu uspjeli su ostvariti velike uspjehe. Kako im je to uspjelo i koji alati su im najznačajniji, otkrila je Sandra Gašparić, Country Manager Answeara za Hrvatsku.
1. Nedavno ste proslavili godinu dana poslovanja na hrvatskom tržištu, možete nam dati kratki overview?
Tako je, 15. listopada je bilo točno godinu dana otkako je Answear online trgovina počela s radom u Hrvatskoj. U prvih godinu dana poslovali smo s preko 200.000 zadovoljnih kupaca koji su kupili preko 250.000 odjevnih predmeta, ne računajući obuću, modne dodatke i dodatke za uređenje doma, dok su najprodavaniji proizvodi bile haljine, majice, kaputi, torbice, i tenisice. Zanimljivo je da kupnja odjeće online više nije vezana uz boravak u domu jer se podjednako kupuje i s računala i s mobitela pa se kupnja u polovici slučajeva obavlja s bilo kojeg mjesta. Kad su u pitanju modni brendovi, kupci su najvjerniji: Guessu, Karl Lagerfeldu, Tommy Hilfigeru, Desigualu, Adidasu, Inuikiiu, Ralph Laurenu, Calvin Kleinu i BOSSu. Budući da na hrvatskom tržištu posluje jako puno online trgovina, moram priznati da nije lako natjecati se sa svima njima te da je izuzetno važno zadržati korisnike i to kvalitetom i brzinom usluge, dostave, različitom i velikom ponudom proizvoda, dobrim UX iskustvom, jednostavnom i uvijek dostupnom službom za korisnike i svakako primamljivim promocijama. Na svim navedenim stavkama radimo svakodnevno i pokušavamo biti što bolji svojim korisnicima. Primjer toga je što smo u godinu samo dana povećali smo svoju ponudu modnih brendova s 400 na preko 500, što ujedno znači i da imamo više od 100.000 novih proizvoda, a barem jednom kvartalno imamo update našeg weba i aplikacije zbog novih featurea koje nudimo korisnicima.
2. Možete li navesti neki od digitalnih marketinških projekata na koji ste posebno ponosni i kako ste ga realizirali?
Gotovo svi naši projekti su digitalni budući da smo online trgovina, no projekt na koji smo svakako ponosni je kolekcija internog brenda odjeće, namijenjena isključivo ženama, Answear.LAB. Krajem veljače pripremali smo veliku kampanju povodom lansiranja Answear.LAB kolekcije 'No Shame'. Kampanja je trebala biti live povodom Dana žena, a ideja je bila poslati poruku društvu o razlici u plaćama između žena i muškaraca, koja je na razni Europske Unije 14%. U tom razdoblju smo planirali svim našim muškim kupcima ponuditi 10% popusta, a ženskim 24%, kako bismo dodatno naglasili tu očiglednu razliku. Cilj Answear.LAB kampanje je bio poslati poruku o moći i snazi žena u borbi za promjenom – percepcijom njihove uloge u društvu. Za zaštitno lice kampanje odabrana je Aleksandra Sasha Sidorenko, rođena Ukrajinka, profesionalna boksačica i europska prvakinja u boksu. S obzirom na to da je u međuvremenu izbio rat u Ukrajini, brend je ovom kampanjom odlučio poslati poruku podrške i odati priznanje snazi žena i svih ljudi u Ukrajini koji se zajedno bore za bolju budućnost. Sasha je za nas postala simbol borbe koji nadilazi prvobitne namjere, dajući novo značenje i svrhu našem višemjesečnom radu. Dva dana nakon početka rata odlučili smo da će novi naziv kampanje biti 'No Shame. No Fear.' te da će sav prihod od prodaje kolekcije biti usmjeren akciji Crvenog križa pod sloganom #helpforUkraine. Odmah smo donirali 50.000 eura, a nakon 3 mjeseca cijela kolekcija je rasprodana u svih 11 zemalja srednje i istočne Europe u kojima Answear posluje te su novci donirani udrugama koje djeluju i pomažu Ukrajini. U kampanji smo koristili gotovo sve digitalne kanale, na kojima smo se oglašavali – GDN, social media, Youtube, ali je veliku ulogu odigrao i performance marketing, odnosno oglasi na lokalnim news portalima.
3. Koje biste alate digitalnog marketinga izdvojili da su ključni za industriju u kojoj poslujete?
Teško mi je izdvojiti samo jedan alat, jer su nam svi digitalni alati, odnosno kanali važni za poslovanje. Budući da smo online trgovina, kampanje na digitalnim kanalima moraju biti uključene 0-24h, 356 dana u godini. Jako je puno parametara o kojima nam ovisi uspješnost kampanje na pojedinom digitalnom kanalu pa se tako pokaže da smo jedan tjedan najviše konverzija ostvarili kroz Youtube kampanju, sljedeći tjedan to bude GDN, tjedan nakon toga bude kroz affiliate mrežu. Svakodnevno uvodimo nove digitalne alate i kanale te ih testiramo. Za neke se pokazalo da rade super, a neki na koje smo stvarno računali, pokazali su se kao ne baš najbolji izbor za promociju online trgovine. I nakon godinu dana učimo o svojim kupcima i njihovim navikama, tako da nam testiranje ne predstavlja nikakav problem. Imamo jasno definirane buyer persone kojima se obraćamo, što nam svakako pomaže u kreiranju materijala i postavljanja digitalnih kampanja.
4. Trenutno je otvoren internacionalni natječaj za dizajnere, recite nam više o tome?
ANSWEAR GRAPHIC DESIGN MASTERS je novi internacionalni natječaj koji Answear organizira na svojih 11 tržišta. Ideja natječaja je inspirirati sve ljubitelje dizajna i pokazati im drugačiji kontekst proizvoda koje prodajemo u našoj online trgovini. Proizvode želimo prikazati kroz umjetnost, igrajući se njihovim oblikom i dizajnom. Pozivamo sve dizajnere, ilustratore, amatere i profesionalce da se prijave na natječaj i pokažu nam kako naši proizvodi mogu biti tretirani kao umjetničko djelo. Nema zadanih tehnika, već želimo potaknuti kreativne pristupe, poigravanje stilovima i raznim tehnikama.