EuroART 93
Izvor: Promo fotografije / Autor: Euroart 93
EuroART 93
Izvor: Promo fotografije / Autor: Euroart 93
EUROART 93
Uspješna poslovna priča dolazi iz Siska. Tvrtka Euroart 93 digitalna je agencija koja je osnovana 1993. u Sisku. Danas je svjetski igrač i posluje diljem svijeta; od Bahama, Amerike, duž Europe, sve do Rusije, a za svoje radove dobila je i brojne nagrade. Oko 60 posto prihoda ostvaruje od izvoza. Premda živi u regiji koja je na koljenima i gradu koji već godinama nosi epitet grada duhova, u Euroartu 93 ističu kako uspješno održavaju mikroklimu u kojoj im je dobro. Za 2015. imaju velike planove
'Euroart 93 digitalna je agencija. Istina je da dosta radimo i tradicionalni marketing (pakiranja, vizualni identiteti, brending, marketinške kampanje…) ali naš core i temelji su digitalni. Digitalne strategije, web-prezentacije, kompleksne ili manje kompleksne desktop i mobilne aplikacije, UX/UI dizajn, vođenje kampanja na društvenim mrežama i sve ostalo što fizički nije moguće dotaknuti, a vezano je za digitalne komunikacije', kazao je za tportal.hr Jurica Vuković, direktor agencije.
Euroart 93 trenutačno zapošljava 15 kreativaca: developera, dizajnera, programera, kreativnih direktora, koji, kako ističe Vuković dijele istu ideju: ispričati priču o brendu klijenta na drugačiji, autentičan način.
'Cilj je biti jedinstven, biti iskren', dodaje Vuković.
Euroart 93 posluje diljem svijeta.
'Bili smo virtualno svugdje. Od Bahama, Amerike, Australije, pa do Rusije, Europe i naravno Hrvatske. Danas imamo podružnice u Hrvatskoj, Njemačkoj i Srbiji, jer ondje imamo stalne klijente svakodnevno, a za sve ostalo u pomoć uskaču Skype i Google Hangout', kaže Vuković, čija je tvrtka lani ostvarila prihod od 2,3 milijuna kuna.
'Zbog duge i mukotrpne recesije u Hrvatskoj, bila je potrebna konvergencija na ostala tržišta, i to snažnije nego prije. Danas oko 60 posto prihoda ostvarujemo od izvoza, najviše u Austriji, Srbiji i SAD-u. Prema našim pokazateljima, SAD je danas ponovno najplodnije tlo za IT poslovanje, zemlja koja je ponovno fokusirana na nove medije i kreativna rješenja', objašnjava Vuković.
Euroart 93 ima široku paletu klijenata, i, kako sami ističu, takav se način poslovanja pokazao dobrom odlukom.
'Zna se dogoditi da u mjesec dana pokrenemo i do pet digitalnih kampanja za različite klijente. Danas smo svjesni toga da nas je upravo to praktički spasilo, jer nismo ovisni o samo jednom klijentu. Od onih najvećih svakako valja izdvojiti: UniCredit Austria, Telenor, Telenor Banka, Hilton Grupacija, PBZ, SBB, Asseco CEE, Telemach, PickBox, Miele, Otvoreni radio…', dodaje Vuković.
'U suradnji s Assecom CEE-om radili smo na mobilnom bankarstvu za Unicredit, i to za sedam država Europe. Također, Telenor Banka je projekt koji je u konačnici imao preko 700 ekrana za tri najveće mobilne platforme, a finalni proizvod je prva online mobilna banka na ovim područjima. Maknemo li se iz bankarske industrije, soulbottles.com startup za njemačkog klijenta svakako je bio značajan i velik projekt, kao i otvoreni.hr, koji je zaista velik pomak za radio postaje u Hrvatskoj', ističe Vuković.
Na pitanje je li lakše poslovati sa stranim ili domaćim klijentima, Vuković odgovara kako je klijent, klijent, ali ističe kako su u većini slučajeva strani klijenti precizniji.
'Mi smo agencija koja postoji radi klijenata, s kojima uvijek pokušavamo ostvariti uzajamno povjerenje, kako bi konačni proizvod izašao potpuno čist. Naravno, to nije uvijek slučaj, ali to je normalan životni ciklus agencijskog posla. U većini slučajeva strani klijenti su precizniji. U igri je veći budžet, pa je i nadgledanje projekta pojačano i veći je naglasak na rokovima, što pak ostavlja manje manevarskog prostora za kreaciju nečeg doista posebnog. S druge strane, domaće klijente možemo svrstati u dvije skupine: one koji ne znaju što žele i skloni su prepustiti se u naše ruke uz povjerenje u bogato iskustvo te one koji znaju što žele, pa o njihovim zahtjevima i ciljevima valja komunicirati do najsitnijih detalja', objašnjava Vuković i ističe kako klijenti najčešće nalaze njih, a ne obrnuto.
'U većini slučajeva riječ je o klijentima ili agencijama koje žele raditi s nama, dok otprilike 10 posto ugovorenih poslova otpada na naše pitcheve', dodaje.
Kriza, koja u Hrvatskoj traje već šest godina, okrznula je i ovu sisačku tvrtku.
'U određenim periodima krize morali smo se adaptirati. Kako nismo manufaktura ili dizajn studio s dva ili tri zaposlenika, kod nas je ta adaptacija išla nešto sporije, jer nismo bili vezani za hrvatske klijente. Današnju situaciju mogli bismo opisati jednom riječju: radimo, što je situacija karakteristična za mnoge hrvatske tvrtke. Povećali smo broj zaposlenih, 15 je ljudi velik broj za digitalnu agenciju iz Siska. Otvorili smo neka nova tržišta, ali i zatvorili dobar dio hrvatskog tržišta, posebno među manjim tvrtkama koje si više ne mogu priuštiti autentičnost u digitalnoj prisutnosti', kaže Vuković.
'Izuzmemo li situaciju da živimo u regiji koja je na koljenima i gradu koji već godinama nosi epitet grada duhova i u kojemu je život težak, Euroart 93 ipak uspješno održava mikroklimu u kojoj nam je dobro, a mnoge se druge stvari pokazuju kao prednost. Klijenti su ionako iz Austrije ili SAD-a, pa nam sjedište u Zagrebu ili, primjerice, Grazu ne bi donijelo neku bitnu prednost. Najvažnija prednost poslovanja u Sisku je činjenica da smo vlasnici nekretnina u kojima radimo. Na taj način oslobođeni smo kredita i dugoročnih financijskih utega, a plaće koje bi u Zagrebu bile tek 'OK', u Sisku su više nego sjajne za većinu naših zaposlenika', naglašava Vuković i otkriva da već početkom nove godine planiraju kompletan rebrending Euroarta.
'Želimo poboljšati komunikaciju prema klijentima, želimo novi web-site tvrtke. Želimo objasniti ljudima da smo sjajna agencija, s više od 15 godina iskustva u digitalnim komunikacijama, koja će najbolje ispričati priču njihovog brenda. Želimo postati storytellers na svjetskom tržištu', poručio je Vuković.