Brodari danas prolaze kroz najgore razdoblje od financijske krize 2008. i spajanja su ključna da bi se prebrodile teškoće, poručuju čelnici kineskih kompanija
Globalna industrija kontejnerskog prijevoza tereta zabilježit će ove godine gubitak od pet milijardi dolara zbog čimbenika koji uključuju niske vozarine i nizak obujam tereta, prekomjerne transportne kapacitete i više troškove poslovanja, prognoziraju u savjetodavnoj kompaniji za pomorski promet Drewry.
'Baltički indeks vozarina sipkog tereta iz dana u dan bilježi rekordno niske razine. Ovo je za nas najteže razdoblje od financijske krize', kazao je novinarima u četvrtak u Šangaju čelnik kineskog Cosco Shipping Corporationa Xu Lirong.
U takvim je uvjetima vlada u Pekingu inicirala spajanje nekadašnjih konkurenata China Ocean Shipping(Group) Companyja i China Shipping Groupa u brodarskog diva COSCOCS, koji će se svrstati među najveće u svijetu.
COSCOCS će imati flotu od 830 tankera i brodova za kontejnerski prijevoz tereta i za sipke terete, gotovo dvostruko više nego danski konkurent AP Moller Maersk i japanski Mitsui O.S.K Lines zajedno, procjenjuje kompanija specijalizirana za procjene brodova VesselsValue. Brojka ne uključuje čarterska plovila, napominju.
Spajanje dvije grupe, među čijim su ograncima s dionicama izlistanim na burzi China COSCO i China Shipping Container Lines, provedeno je uz zamjenu više od 70 stavki imovine vrijednih 60 milijardi juana (9,21 milijardu dolara), naglasio je Xu iz Cosco Shipping Corporationa.
COSCOCS je najnoviji primjer nastojanja vlade u Pekingu da ojača konkurentnost domaćih kompanija u državnom vlasništvu stvaranjem takozvanih 'nacionalnih šampiona'. Dosada je Peking u sklopu te inicijative kreirao željezničkog diva CRRC Corp i proizvođača električne struje iz nuklearne energije State Power Investment Corporation.
Osim što pridonosi ostvarenju vladinih reformskih ciljeva, spajanje brodara po Xuovim je riječima također važan korak u provedbi kineske politike 'Jedan pojas, jedna cesta' kojom se želi povećati obujam trgovinske razmjene i otvoriti nova tržišta za kineske kompanije.
'Ostvarivanje zahtjeva iz kineskog programa 'Jedan pojas, jedna cesta' neće biti moguće bez jake brodarske flote', zaključuje Xu.