Glavni indeks pomorskog teretnog prometa suhih rasutih tereta Baltičke burze nastavio je rasti, dostigavši najvišu razinu u posljednjih 13 godina. U utorak je njegova vrijednost skočila 5 posto podstaknuta snažnim povećanjem vozraina za brodove tipa Capesize i solidnom potražnjom za manjim plovilima
Ukupni indeks BDI, koji reflektira cijene transporta rasutih tereta za glavne tipove brodova (Capesize, Panamax i Supramax) ojačao je za 245 bodova, ili 5,2 posto, na 4.962, najvišu razinu od rujna 2008. Pritom je indeks capesize napredovao za 722 boda, ili 9,5 posto, na 8.322, dostigavši najvišu razinu u 13 godina.
Prosječna dnevna zarada za brodove formata Capesize, koji prevoze teret od 150.000 tona, poput željezne rude i ugljena, porasla je za 5.983 dolara na 69.013 dolara.
'Visoka sezonalnost izvoza željezne rude, rastuća potražnja za uvozom ugljena uslijed krize u opskrbi energijom u Aziji i Europi, zajedno s velikim zakrčenjem u kineskim lukama povećavaju tečaj capesizea na transpacifičkoj ruti, vodećem pravcu za prijevoz rasutog tereta brodovima tipa Capesice', ističe analitičarka Tamara Apostolou.
'Izgledi za baltički indeks su pozitivni i za ostatak godine, ali se očekuje blaga nestabilnost. Sljedeći tjedan bi moglo doći do usporavanja nabave tereta jer je u Kini Zlatni tjedan, ali presudni utjecaj na vozarine imat će tempo rješavanja prometnog zagušenja' dodala je Apostolou.
Indeks panamax porastao je 10 bodova, ili 0,2 posto, na 4.030, što je najviša razina od 12. srpnja. Prosječna dnevna zarada brodova tipa Panamax, koji prevoze 60.000 do 70.000 tona ugljena ili žitarica, porasla je za 91 dolar na 36.271 dolara. Indeks supramax porastao je 10 bodova na 3.373.