Wang Shuai:

'Kinezi su ludi za Hrvatskom, ali je morate promovirati na kineski način'

16.04.2018 u 17:56

Bionic
Reading

Kinezi tek počinju otkrivati Jadran, sjeverni dio naše obale im je gotovo potpuna nepoznanica, a prvi dojmovi o našoj zemlji su im odlični. Kineski turisti na našoj se obali zadržavaju i po desetak dana, a dnevno troše i više od 200 eura. Wang Shuai, vlasnik i predsjednik tvrtke iYAT, jedne od najvećih kineskih agencija za nautički turizam koja priprema turističke pakete za oko 10.000 jahti, za tportal kaže kako bi bilo pametno pojednostaviti vizni režim i promovirati Hrvatsku na kineski način - na društvenim mrežama WeChat i Weibo

Wang Shuai će nastupiti na Silk Road Tourism Conference koja se održava od 24. do 26. travnja u Sheraton Dubrovnik Riviera Hotelu. Na osnovi prošlogodišnjeg iskustva na Jadranu, dolazi na konferenciju dogovoriti nove suradnje s hrvatskim tvrtkama. Uz njega, CSEBA će na konferenciji u Dubrovniku ugostiti najjače predstavnike kineskog turističkog sektora.

Jesu li kineski turisti prepoznali Mediteran kao destinaciju i koliko su uopće upoznati s Hrvatskom?

Kineski turisti sve više prepoznaju Mediteran, pa i Hrvatsku. Zasad je Hrvatska tek druga ili treća destinacija na Mediteranu. Primjerice, Francuska i Italija su im puno poznatije. Hrvatska ima fantastične krajolike, sjajnu hranu te vino. Hrvati su iznimno gostoljubivi, a Kinezi to itekako znaju cijeniti. Da biste bili prepoznatljiviji kineskim turistima, vizni režim morao bi biti maksimalno pojednostavljen. Osim toga, važna je direktna zračna linija. I možda i najvažnije - morate promovirati hrvatski turizam na kineski način - koristeći društvene mreže poput WeChata i Weiboa. Od toga ćete imati mnogostruke koristi.

Koliko su kineskim turistima primamljive naše marine te ponuda jahtaškog turizma? Što očekuje prosječan turist?

Kinezi se tek upoznaju s hrvatskom nautičkom ponudom. Ona jest solidna, no u usporedbi s Italijom ili Grčkom još uvijek donekle nerazvijena. Putnici obično ostaju deset dana do dva tjedna. Zasad su njihovi dojmovi odlični. Ono što je možda posebnost za nas jest činjenica što uvijek pokušavamo uspostaviti dobru suradnju s udruženjima jahtaša. To je i najbolji put da dođete do najkvalitetnije moguće usluge. Osim Hrvatske, s kojom smo nešto jače krenuli prošle godine, vrlo su popularne Italija i Grčka. Ove godine promoviramo Hrvatsku s još nekim velikim kineskim turoperatorima. Promoviramo jahtaški turizam, a Hrvatska bi u tome stvarno mogla postati hit. Destinacije poput Splita i Dubrovnika, u koje smo lani vodili grupe na krstarenja, ostavile su sjajan dojam. Sjeverni dio Jadrana tek trebamo otkriti.

Kakvi su Kinezi potrošači u usporedbi s drugim najvećim skupinama koje posjećuju Hrvatsku, poput Nijemaca, Britanaca, Čeha i Poljaka?

Kinezi su vrlo dobri potrošači, a posebno se to odnosi na segment kineskih turista koje zanima nautički turizam. Oni su, naravno, spremni potrošiti nešto više novca. Obično se radi o ljudima mlađe generacije koji su menadžeri ili vlasnici tvrtki te koji mogu potrošiti nešto više.

Ljeto na plaži u Vodicama
  • Ljeto na plaži u Makarskoj
  • Ljeto na plaži u Makarskoj
  • Ljeto na plaži u Makarskoj
  • Ljeto na plaži u Makarskoj
  • Ljeto na plaži u Makarskoj
    +80
Ljeto na plažama diljem Hrvatske Izvor: Pixsell / Autor: Dusko Jaramaz

O kojim iznosima govorimo?

Obično se radi o iznosima koji premašuju 200 eura dnevno, što je svakako iznad prosjeka. Kinezi su uvijek zainteresirani otkrivati nove stvari. Primjerice, uvijek smo zainteresirani kvalitetno jesti. Važni su i lijepi krajolici za fotografiranje. Ako kineskom turistu pokažete pažnju, on će vam svakako to znati vratiti.

Kakvi su vaši poslovni planovi u Hrvatskoj, kako ćete razvijati biznis i koliko ljudi možete dovesti u našu zemlju?

Ove godine želimo dovesti više gostiju u Hrvatsku i mislim da će pojačana promotivna aktivnost u tom smislu dati rezultata. Nezahvalno je prognozirati, no ponavljam - siguran sam da Hrvatska može postati jedna od najvažnijih nautičkih destinacija za kineske turiste. Dolazimo na Silk Road Tourism Conference u Dubrovnik upravo stoga što nam ovdje trebaju ozbiljni partneri, poput ACI-ja ili slične velike kompanije. Recimo, nedavno smo uspostavili strateško partnerstvo s Burgessom, pa sada imamo pristup boljoj usluzi za naše klijente. Želimo uspostaviti tako bliske odnose da bismo bili upoznati s novim trendovima, znanjem i informacijama o najvažnijim hrvatskim destinacijama.

Banj, Šibenik (Hrvoje Jelavić, PIXSELL)
  • Banje, Dubrovnik (Grgo Jelavić, PIXSELL)
  • Bonj, Hvar (Dalibor Urukalović, 24 sata, PIXSELL)
  • Buža, Dubrovnik (Mateo Rilović, CROPIX)
  • Dražica, Biograd (Andrija Lučić, CROPIX)
  • Kraljičina plaža, Nin (Luka Gerlanc, CROPIX)
    +16
Najljepše plaže Dalmacije Izvor: Cropix / Autor: CROPIX, PIXSELL, Youtube, Wikimedia Commons