obonjan pod koncesijom

Kralj aparata za kavu širi biznis: Doznali smo što gradi na jedinom privatnom otoku

08.06.2023 u 12:20

Bionic
Reading

Tvrtka Obonjan rivijera uložit će 10,5 milijuna eura u obnovu 36 devastiranih objekata na istoimenom otočiću ispred Šibenika, koji imaju pod koncesijom do 2058. godine te u turističkim vodičima predstavljaju kao 'jedini privatni otok u Hrvatskoj i jedan od samo dva takva u Europi'

Projekt obnove starih i zapuštenih zgrada, nekadašnjeg kompleksa Otoka mladosti, ova tvrtka prilagodila je kriterijima zelene ekonomije i na Obonjanu namjerava investirati u potpuno energetski neovisne sadržaje: svaki od 36 objekata dobivat će vodu iz desalinizatora koji je nedavno izgrađen na tom otoku, a strujom će se opskrbljivati preko solarnih panela na krovovima.

Njihovi dosadašnji gabariti neće se mijenjati, ali će dobiti nadstrešnice i tipske bazene. Preuređenjem će se doći do 65 smještajnih jedinica s ukupno 136 ležaja.

Investicijski projekt na Obonjanu prijavljen je za sufinanciranje iz fondova Europske unije, iz kojih će moći povući do 60 posto sredstava, odnosno oko 6,1 milijun eura. Za tportal je to potvrdio prokurist ove tvrtke Mislav Pereković.

Renderi budućih apartmana na Obonjanu
  • Renderi budućih apartmana na Obonjanu
  • Renderi budućih apartmana na Obonjanu
Renderi budućih apartmana na Obonjanu Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Obonjan rivijera

Otok mladosti u sedamdesetim i osamdesetim godinama prošlog stoljeća uređen je u brojnim radnim akcijama i pretvoren u rezidenciju izviđača iz cijele Jugoslavije, da bi tijekom rata bio dom izbjeglicama, potom i devastiran, a prije dvadesetak godina sud ga je oduzeo Savezu izviđača i dodijelio Gradu Šibeniku. Godine 2008. dodjeljuje se u 50-godišnju koncesiju ORCO grupi, a sedam godina kasnije preuzimaju ga britansko-hrvatski investitori koji ondje organiziraju niz festivala i pretvaraju ga u party otok isključivo za odrasle osobe.

Veliko zanimanje izazvalo je pojavljivanje poznatog glumca i frontmena grupe 30 Seconds to Mars Jareda Leta, a on je ondje 2019. godine održao dva koncerta odjeven poput Isusa te su ga u pomalo biblijskim scenama slijedile stotine obožavatelja.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Echelon Spain

U pandemiji koronavirusa britansko-hrvatski vlasnici zapadaju u poslovne poteškoće, tvrtka odlazi u stečaj, a u ožujku 2021. godine dugove plaća i preuzima je Željko Pereković - u poslovnim krugovima poznat kao vlasnik tvrtke sa samoposlužnim aparatima Spaz, koja djeluje tridesetak godina. Turistički dio biznisa vode njegovi sinovi Domagoj i Mislav.

Oni su prethodno vodili kamp u Novalji na Pagu, a potom izašli iz njega i 2019. godine uložili u Olivia Green Camping u velikom masliniku kod Tisnog, s luksuznim obiteljskim drvenim kućicama i bazenima za 390 gostiju te cjelokupnom uslugom na razini hotela s pet zvjezdica. Obonjan je njihov drugi veliki projekt koji trenutno razvijaju.

'Prije dvije godine započeli smo s restrukturiranjem preuzete tvrtke, odradili smo prvu sezonu i potom krenuli s ulaganjima u infrastrukturu. Sanirali smo nekoliko objekata, a posebno bitan je desalinizator, jer se otok dotad opskrbljivao brodovima vodonoscima', kaže Pereković.

Obonjan
  • Obonjan
  • Obonjan
  • Obonjan
  • Obonjan
  • Obonjan
    +21
Obonjan rivijera Izvor: Cropix / Autor: Duje Klaric / CROPIX

Na Obonjanu su postavili novih 50 mobilnih kućica i ondje je sada na raspolaganju 900 ležaja u ukupno 270 jedinica različitog tipa - od šatora nazvanih O-tent, preko nešto skupljih glamping lodgeva, do spomenutih kućica. Najjeftiniji smještaj u predsezoni može se dobiti za 90 eura u šatoru do 200 eura u kućici, a u punoj sezoni cijene skaču za 60 do 70 posto.

'Investicija u obnovu zapuštenih objekata idući je logičan korak, a orijentacija zelenoj ekonomiji je razumna', dodaje Pereković.

U novom poslovnom modelu Obonjana - u kojemu je ukinut adult-only princip, pa sada ondje pristižu i obitelji s djecom - glavnu ulogu više nemaju ljetni festivali: ove sezone održat će ih se tek dva ili tri. U predsezoni i posezoni na otoku se održavaju team buildinzi i slična događanja zatvorenog tipa, a u srpnju i kolovozu otvoren je za turiste svih vrsta. Građani Hrvatske i Slovenije ovih dana primijetili su velike plakate kojima ih se poziva ondje na ljetovanje.

'Prošla turistička sezona bila je odlična, a u ovoj očekujemo još bolje, sjajne rezultate. Rezervacije i najave upućuju na to da će kapaciteti biti potpuno popunjeni', kaže Pereković za tportal. Sukladno tome, namjeravaju povećati broj zaposlenika sa sadašnjih šezdesetak na oko 120 - većinom domaćih, koliko god ih uspiju pronaći, ali bit će tu i stranih radnika.