U posljednjih 30 dana potražnja hrvatskih online potrošača za zimskim gumama povećala se za 228 posto dok je potražnja za cjelogodišnjim gumama porasla za 85 posto. Isti je trend rasta potražnje primjetan i na ostalim tržištima u CEE regiji na kojima posluje Heureka Grupa. Jesu li preuranjene kupnje odgovor potrošača na inflaciju i sve više cijene?
Uoči još jedne sezone zamjene automobilskih guma Heureka Grupa analizirala je potražnju na stranici Jeftinije.hr i ostalim platformama ove grupacije. Primijećena je značajna promjena u ponašanju hrvatskih (i europskih) online potrošača.
Bliži se 15. studenog s kojim počinje razdoblje obvezne zimske opreme na zimskim dionicama i kupci aktivno prate ponude i cijene zimskih i cjelogodišnjih guma. Prema podacima HAK-a i drugih europskih autoklubova, gume su ove godine skuplje za više od 21 posto ponajviše zbog poskupljenja sirovina te viših troškova proizvodnje i transporta. Uz spomenuta poskupljenja guma, očekuje se da ćemo ove godine više morati izdvojiti i za usluge vulkanizera.
Sve to povećava opreznost potrošača i spremnost da pravovremenim kupnjama zimske automobilske gume nabave po najboljim cijenama. Osim toga, potrošači sve češće odabiru proizvode na zalihama i robne marke srednjeg cjenovnog ranga.
Podaci Jeftinije.hr pokazuju kako je najpopularnija marka zimskih guma ove godine SAVA, već tradicionalno omiljen brend među hrvatskim potrošačima. Odanost navedenom brendu potvrđuje i činjenica da su se među pet najpopularnijih modela u 2022. našla čak tri Savina modela zimskih guma. Potražnja za gumama poznatog slovenskog brenda je očito najveća, a slijede brendovi: HANKOOK, CONTINENTAL, BRIDGESTONE I KLEBER.
Analiza najpopularnijih modela zimskih guma u 2022. pokazala je kako su potrošači najčešće tražili zimsku gumu Sava Eskimo 3+, zatim Sava Eskimo HP2 T, Kleber Krisalp HP 3, Hankook i*cept RS 2 te SAVA zimsku gumu Eskimo S3+ MS.