Prema istraživanju Udruge Digitalna Hrvatska među čijim je osnivačima i Uber, četiri petine hrvatskih građana smatra pozitivnom i podržava provedenu liberalizaciju autotaksi tržišta, priopćila je ta udruga u ponedjeljak
Navodi se i kako većina ispitanika, njih dvije trećine, kao najveću prednost koju je liberalizacija donijela ističe niže cijene autotaksi prijevoza.
Ispitanike se pitalo i da se izjasne o mogućnosti provođenja slične liberalizacije u drugim gospodarskim sektorima te se 12 posto njih potpuno protivi daljnjoj liberalizaciji, njih 32 posto posve bi liberaliziralo gospodarstvo, a 39 posto ih želi liberalizaciju uz određene izuzetke.
Zdravstvo i obrazovanje su dva sektora koje su hrvatski građani najmanje skloni liberalizirati, dok velika većina želi liberalizaciju poštanskih usluga, energetike i gospodarenja šumama, pokazuju rezultati ankete.
Izvršni direktor Digitalne Hrvatske Đuro Lubura naglasio je kako je liberalizacija autotaksi tržišta iznimno važna za razvoj digitalnog društva, budući da je u sklopu nje uvedena mogućnost korištenja elektroničke aplikacije umjesto taksimetra.
"Od donošenja novog Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, putnicima i taksistima je omogućeno povezivanje putem elektroničkih aplikacija. One čine uslugu dostupnijom, ali i transparentnijom jer unaprijed pokazuju cijenu vožnje te najavljuju putniku koji vozač dolazi po njih i kojim vozilom", istaknuo je Lubura, po kojem je to jedna od uspješnijih reformi Vlade Andreja Plenkovića.
Lubura napominje i da je ulazak velikih svjetskih igrača poput Ubera potaknuo i domaće taksi kompanije i udruženja da na tržište stave svoje elektroničke aplikacije.
"Istraživanje je potvrdilo našu pretpostavku da su hrvatski građani svjesni važnosti liberaliziranog autotaksi tržišta za turizam. Njih čak dvije trećine izjasnilo se kako liberalizacija u većoj mjeri ili iznimno koristi turizmu. Zadovoljni smo kako su hrvatski građani prihvatili liberalizaciju autotaksi tržišta. Rezultati istraživanja su u skladu s drugim našim saznanjima prema kojima Hrvati prednjače u Europi u otvorenosti prema upotrebi novih tehnologija u svakodnevnom životu, iako infrastruktura često kaska za željama građana“, zaključio je prvi čovjek Digitalne Hrvatske.
Istraživanje je krajem kolovoza i u prvoj polovici rujna provela Promocija Plus upotrebom CATI metode među ispitanicima iz hrvatskih gradova u kojima je dostupno više pružatelja autotaksi usluga. Nije, međutim, navedeno o kojem je uzorku ispitanika riječ.
Na stranicama udruge stoji da je Digitalna Hrvatska osnovana radi promicanja novih tehnologija i poslovnih modela nastalim njihovom uporabom.