'Svaki peti poduzetnik u Hrvatskoj je trgovac, 15,4 posto svih zaposlenih u Hrvatskoj radi u trgovini, a cijeli sektor generira oko 10 posto našeg BDP-a', rečeno je na konferenciji Trgovina budućnosti - Digitalno doba trgovine
'E-trgovina kontinuirano raste, kako u svijetu, tako i u Hrvatskoj. Novi potrošač je informiran, sve kritičniji i sve digitaliziraniji. Online i offline prodaja se sinkronizira i povezuje, kupci često naruče proizvod online pa ga preuzmu u fizičkoj prodavaonici ili odlaze u fizičku prodavaonicu probati određeni predmet pa ga kupe preko interneta. No, neke stvari se ipak ne mijenjaju. Cijena je i dalje jedan od najvažnijih faktora prilikom donošenja odluke o kupnji', istaknuo je potpredsjednik HGK za trgovinu i financije Josip Zaher na otvaranju konferencije Trgovina budućnosti - Digitalno doba trgovine, koja se održava u Vodicama, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore.
Internet trgovina je sve važnija dodala je Nataša Mikuš Žigman, državna tajnica u Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta te najavila kako će ovo ministarstvo kroz naredno razdoblje urediti propise za minimalne tehničke uvjete za obavljanje te djelatnosti jer dosadašnji nisu prikladni.
'Prema novom zakonu u svim transakcijama javne nabave je nužno isporučivati e-račune preko nacionalne platforme. U zadnja tri mjeseca korištenja ukupan broj naručitelja preko te platforme je 5.300, a ukupan broj gospodarstvenika koji su slali račune je 21.000. Dakle, preko milijun računa je već izdano elektroničkim putem, što znači da je projekt dobro zaživio', rekla je Mikuš Žigman.
Glavni državni inspektor Andrija Mikulić je istaknuo da se broj prekršaja u sektoru trgovine značajno smanjio.
'U 2017. preko 80 posto svih pregledanih internet stranica nije imalo istaknute sve propisane predugovorne informacije, dok je u 2018. taj postotak pao na 64 posto. Trgovci nisu bili upoznati s obvezama, zato smo vršili edukacije pa vjerujemo da će te brojke ubuduće biti još niže', poručio je Mikulić, uz napomenu da će početkom 2020. Državni inspektorat dobiti nove ovlasti koje će im omogućiti još bolju suradnju s trgovcima.
Na konferenciji se analiziralo stanje i trendovi ukupnog sektora FMCG (fast mooving consumer goods) u Europi i Hrvatskoj, s posebnim naglaskom na nove trendove digitalnog marketinga i društvenih mreža. Razgovaralo se i o omnichannel strategijama budućnosti, prodajnim mjestima i njihovom utjecaju na doživljaj kupnje.
Na panel raspravi o aktualnim temama u trgovini su predstavnici gospodarstva i institucija diskutirali o najvećim izazovima za hrvatske trgovce poput nedostatka radne snage, rada nedjeljom, Zakona o nepoštenim trgovačkim praksama, inspekcijskim nadzorima i e-računima, priopćeno je iz HGK.