uspjeh braće Chiavalon

Maslinovo ulje iz Vodnjana posluživat će najglamuroznijoj svjetskoj klijenteli u Ritz Carltonu

14.02.2018 u 10:15

Bionic
Reading

Njihovo ekstra djevičansko maslinovo ulje uskoro će se naći uz jela jednog od najpoznatijih svjetskih hotela, njujorškog Central Parka lanca Ritz Carlton, odakle su se braća Tedi i Sandi Chiavalon nedavno vratili u rodni Vodnjan. U maslinarstvo su se upustili doslovno još dok su bili klinci, a danas imaju 25 hektara maslinika pod ekološkim uzgojem te 7500 stabala maslina

Ova braća planiraju proširiti maslinik za novih 600 stabala, a surađuju s još oko 30 kooperanata te tako ukupno kontroliraju preko 12.000 maslina u ekološkom uzgoju. Iz maslinika su prošle godine 'iscijedili' 20.000 litara maslinovog ulja. Godišnje rastu, kaže za tportal Tedi Chiavalon, između 20 i 30 posto jer imaju puno novih nasada koji im dolaze u rod.

'Specijalizirali smo se za proizvodnju visokokvalitetnog maslinovog ulja. Hrvatsko tržište je premalo, ali nam u prodaji puno znači to što smo iz Istre, regije koju godišnje posjeti velik broj turista. Taj udio izravne prodaje na kućnom pragu turistima raste svake godine. Stvaramo tako bazu klijenata, a ulje šaljemo širom Europe. Drugi dio prodaje ide preko distributera, pomoću kojih smo prisutni sve od Tajvana, preko Japana i Hong Konga, do SAD-a, a imamo i upite iz Južne Amerike i Kanade', otkriva dio poslovne formule za tportal Tedi Chiavalon, dodajući da se u maslinarstvo s bratom Sandijem otisnuo prije 21 godinu.

Zlatno im je pravilo to proizvod ne rasprodaju, niti ga daju ispod cijene.

'Cijena našeg ulja od pola litre iznosi 140 kuna s PDV-om. No dok je naš djed od stotinu kilograma maslina dobivao između 25 i 30 litara ulja, mi danas imamo od šest do najviše deset litara. Masline beremo puno ranije i okrenuli smo se kvaliteti, ne kvantiteti', tumači Chiavalon.

Veći proizvođači od njih prodaju svoje ulje još skuplje. Ne čine to radi ekstra zarade, nego, kako tumači Chiavalon, imaju skuplju radnu snagu, inpute, pa im i krajnji proizvod mora biti skuplji.

Braća Tedi i Sandi Chiavalon
  • Chiavalon
  • Braća Sandi i Tedi Chiavalon sa suprugama Nikolinom i Emanuelom
  • Braća Chiavalon s chefovima Barbisem i Žgombicem i gastronom Darkom Matosicem
  • Ekstradjevičanska maslinova ulja Chiavalon
  • Organic Velika
    +4
Braća Tedi i Sandi Chiavalon, proizvođači ekstra djevičanskog maslinovog ulja Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Chiavalon

'Ogromni su troškovi u proizvodnji ekstra djevičanskog visokokvalitetnog maslinovog ulja jer se većinom sve radi ručno, od rezidbe do berbe, iako se posljednjih godina nešto automatiziralo', kaže ovaj istarski maslinar.

Na ruku im ide i to što potječu iz u svijetu poznate maslinarske regije Istre, pa gdje god se pojave s uljem, odmah ga prepoznaju kao vrhunski proizvod.

'Puno je tome pridonio najpoznatiji katalog za maslinovo ulje, u kojem je prošle godine od 500 ulja njih čak 83 iz Istre. To je nevjerojatna brojka!', zadovoljno će on.

Sandi Chiavalon
  • Sandi Chiavalon
  • Sandi Chiavalon
  • Sandi Chiavalon
  • Sandi Chiavalon
  • Sandi Chiavalon
    +11
Hrvatski maslinar i uljar Sandi Chiavalon Izvor: Pixsell / Autor: Dusko Marusic/PIXSELL

S maslinovim uljima Chiavalon često su na putu i stalno prisutni, kaže, na svjetskim natjecanjima. Prate ono što se događa u ovoj industriji, posjećuju sajmove i obilaze poznate proizvođače.

'Maslinarstvo je lijep svijet u kojem svatko svoje znanje želi podijeliti, što je dobro. Ne gledamo se tako kao da smo velika konkurencija jer je tek nešto više od jedan posto trenutno proizvedenog ulja na tržištu ekstra kvalitete', objašnjava Tedi Chiavalon, na čijem obiteljsko-poljoprivrednom gospodarstvu ima šest stalno zaposlenih, dok ih je tijekom godine oko 20, a u berbi čak i do 35. Za rezidbu aktiviraju po desetak radnika. A imaju li problema s radnom snagom?

'Do sada nismo imali problema jer je berba na završetku turističke sezone, pa onda uspijevamo privući ljude koji su radili u turizmu. No dugoročno očekujemo i takve probleme, kao i u cijeloj Europi, a posebice je to izraženo u poljoprivredi. S obzirom na to da smo mala obiteljska firma, onda je nešto lakše privući ljude i s njima izgraditi dugoročne odnose', odgovara tportalu Tedi Chiavalon.