Povodom provedenih i najavljenih ulaganja u obnovu željezničke infrastrukture u Istri u četvrtak su predsjednik Uprave HŽ infrastrukture Ivan Kršić i član Uprave Darko Barišić sa suradnicima obišli pojedine dionice na pruzi državna granica – Buzet – Pula, željezničko-cestovni prijelaz Roč, kolodvor Pazin te stajalište u Juršićima
Obilazak završen u obnovljenoj zgradi željezničkog kolodvora Pula, gdje se predstavnicima HŽ infrastrukture pridružio potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković te HDZ-ov saborski zastupnik Anton Kliman.
"HŽ Infrastruktura pokrenula je značajne aktivnosti usmjerene na obnovu pruga koje prolaze Istrom, regionalne pruge od državne granice sa Slovenijom, preko Buzeta do Pule i lokalne od Lupoglava do Raše, koje će u konačnici rezultirati spajanjem istarskih željezničkih pravaca s ostatkom Hrvatske, ali i Europe", rekao je predsjednik Uprave HŽ infrastrukture Ivan Kršić.
Dodao je kako od 144 kilometra pruga, koliko ih ima u Istri, prvotno će biti obnovljeno 50 kilometara od državne granice do Svetog Petra u Šumi, za što je nedavno pokrenuta javna nabava, dok je u tijeku i izrada studijskih dokumentacija za cjelokupnu modernizaciju i revitalizaciju obiju pruge, a ulaže se i u obnovu zgrada šest kolodvora, dvaju stajališta te u modernizaciju uređaja na 13 željezničko-cestovnih prijelaza.
Po riječima ministra Butkovića, ono čemu će se resorno ministarstvo koncentrirati u idućem razdoblju je upravo obnova i izgradnja željezničke infrastrukture, čija su ulaganja sada već oko 1,5 milijardi eura i to na glavnim koridorima.
"Paralelno s tim krenuli smo u realizaciju kredita s Europskom investicijskom bankom u ukupnom iznosu od 900 milijuna eura za obnovu lokalnih i regionalnih pruga i iz tog djela raspisan je natječaj za obnovu 50 kilometara pruga u Istri ukupne vrijednosti 55 milijuna eura za što smo osigurali sredstva iz EIB-a", poručio je Butković dodavši kako će to obilježiti sljedeće razdoblje u cijeloj Hrvatskoj.
Saborski zastupnik Anton Kliman ustvrdio je kako se time zaokružio proces koji se krenuo realizirati prije tri godine kada je potpisan Sporazum o izradi studije kakva bi trebala izgledati istarska željeznica po završetku rekonstrukcije i revitalizacije. Time će se, smatra on, podignuti brzina i sigurnost prometovanja vlakova jer kako je rekao "revitalizacija željezničkog prometa je tema od iznimne važnosti za Istarsku županiju te je na tragu županijskih politika zelenog i dugoročno održivog razvoja".