Rovinj će i ove godine, jubilarni deseti put, ugostiti u Staroj tvornici duhana od 21. do 24. rujna Weekend Media Festival - najveće okupljanje komunikacijske industrije u jugoistočnoj Europi. Povodom desetog rođendana razgovarali smo sa začetnicima i direktorima festivala Nikolom Vrdoljakom i Tomom Ricovom
Weekend je do sada ugostio gotovo 45.000 sudionika: 1000 govornika, 35.000 medijskih, marketinških i PR profesionalaca, 3500 studenata i 5000 akreditiranih novinara iz cijele regije. Prvi je najavio i neke od top trendova, poput mobilnog oglašavanja, native oglašavanja, digitalizacije, programmatica i blockchaina.
Koja je bila početna ideja Weekend Media Festivala? Jeste li je ostvarili?
TOMO RICOV: Weekend je nastao jer smo smatrali da postoji potreba za okupljanjem ljudi iz branše te nam je nedostajao dobro organiziran događaj. Htjeli smo mjesto na kojem ljudi iz industrije što okuplja marketing, PR, medije, komunikacije mogu saznati najnovije trendove, poslušati strana iskustva koja se događaju oko nas te da se pritom i dobro zabave u stvarno jedinstvenom ambijentu. U žestokoj konkurenciji turističkih destinacija, kakva je danas, uvijek je potrebno ponuditi nešto više od samog razgledavanja grada ili sunca i plaže, a Weekend čini upravo to jer kao takav predstavlja jedinstvenu kombinaciju poslovne konferencije, kreativnosti, tehnologije i opuštenog druženja u jednom od najljepših gradova u Hrvatskoj. Vjerujem da deseta obljetnica govori da smo uspjeli u onom što smo zamislili.
Godinama dolazi do zasićenja i gubitka motivacije. Kako se vi nosite s tim?
TOMO RICOV: Najveća opasnost je dosada. Zato svake godine pažljivo radimo program (uključujući zabavni) i smišljamo nešto novo i originalno, a to radimo cijele godine. Lako je pasti u zamku rada po šabloni. Svake godine moramo dignuti ljestvicu, bez toga festival ne bi imao smisla u svakom pogledu - programskom, tehničkom i zabavnom.
Što se promijenilo u tih deset godina u komunikacijskoj industriji?
NIKOLA VRDOLJAK: Komunikacijska industrija mijenja se iz godine u godinu i zaista mogu reći da nikada nije bilo zanimljivije. Prije deset godina tek smo predstavljali digital, a teme o kojima danas razgovaramo su ekonomija dijeljenja, self driving cars, Snapchat Spectacles, kružni i vertikalni videoformati te brojne druge. Osim što su se mediji i marketing digitalizirali, sve oko nas se u potpunosti medijiziralo. Danas je Weekend puno više nego što je bio, kažemo da smo danas na križanju medija, marketinga, ali i biznisa, kreativnosti i tehnologije.
Kako se u tih deset godina mijenjao festival?
NIKOLA VRDOLJAK: Weekend je opstao toliko dugo baš zato što živimo u vremenima u kojima se stalno događaju novi trendovi. Koliko god često bili zabrinuti oko definiranja programa ili novih tema o kojima ćemo razgovarati, kad se malo odmaknemo - vidimo da se zaista događaju nevjerojatne stvari. Primjerice, na prvom Weekendu, 2008. godine, jedan od gostujućih predavača bio je Blake Chandlee, komercijalni direktor Facebooka. Weekend u to vrijeme nije još ni imao svoju stranicu na Facebooku. Deset godina kasnije Google je postao većim od cjelokupne print industrije globalno, dok je Facebook gotovo prestigao sve radijske medije u svijetu.
Kako se festival financira? Koliki mu je godišnji budžet? Uspijevate li pokriti sve troškove?
TOMO RICOV: Festival se financira od sponzora, od kojih su neki s nama svih ovih deset godina. I ponosni smo što smo sa svima uspjeli izgraditi dugoročan partnerski odnos.
Pripremate li neko iznenađenje u ovogodišnjem programu - ipak se radi o okruglom rođendanu?
TOMO RICOV: Deseti Weekend bit će prepun iznenađenja. Ipak obilježavamo prvo desetljeće postojanja.
Agrokor je jedna od udarnih tema festivala. S kojih će se uglova sagledati najveća korporativna kriza u povijesti Hrvatske?
NIKOLA VRDOLJAK: Agrokor je nezaobilazna tema koja je obilježila 2017. godinu u cijeloj regiji. Na Weekendu ćemo Agrokor sagledati kroz aspekt komunikacije same krize na panelu 'Agrokor naš svagdašnji'. Zanima nas kako se cijeli proces komunicirao, što je bilo dobro, a što je moglo bolje. Drugi aspekt je sloboda medija koja se potencirala krizom u Agrokoru. Odmah su krenule optužbe da se sve znalo, kako su se mediji ponašali, što su objavljivali i što ne. Naravno, ova tema je puno šira i kompleksnija pa ćemo sigurno proći i izbore u Srbiji te krizu u Makedoniji, u kojoj su mediji bili dosta kritizirani. Naravno, sudjelovat će i Al Jazeera, koja je predmet trenutnog velikog spora arapskih zemalja i sigurno globalna top tema slobode medija.
Koji su po vama glavni razlozi brzog urušavanja Agrokora? Kako se to odrazilo na komunikacijsku industriju?
NIKOLA VRDOLJAK: Slučaj Agrokor obilježio je sve aspekte poslovnog, političkog, ali i komunikacijskog života Hrvatske u ovoj godini. Krah najveće regionalne kompanije, dolazak konzultantske zvijezde Antonija Alvareza, donošenje lex Agrokora, odlazak obitelji Todorić, imenovanje povjerenika Ante Ramljaka, komunikacija najvećih dobavljača, ponašanje banaka - svaki se korak pratio s velikom pažnjom. Na Weekendu će se sve to detaljno analizirati.
Koja je perspektiva festivala? U kojem će se smjeru razvijati?
TOMO RICOV/NIKOLA VRDOLJAK: Kad pogledate koliko se brzo mijenjaju i razvijaju industrije koje pratimo, jasno je da Weekend ima dovoljno tema za još puno godina. Kao i svi drugi proizvodi, i festivali se mijenjaju, pa tako i Weekend. Sve se više krećemo u smjeru ponude iskustva. Danas sva predavanja možete vidjeti na Youtubeu, tako da festival mora ponuditi više od toga. Ključ dobrog festivala je u tome da se vratite kući pametniji, iskusniji, ispunjeniji. To je smjer u kojem ide i Weekend.