NEM Dubrovnik, jedini TV market u CEE regiji koji iz godine u godinu posjećuju svi vodeći operateri, u industriji poznat i kao mjesto okupljanja pravih kupaca TV sadržaja, ove je godine doživio svoje jubilarno, 10. izdanje, a Ivan Ljubičić, Managing Director Pickboxa, Mediatranslationsa, Mediavision i NEM-a otkrio je svoje dojmove nakon ovogodišnjeg, iznimno uspješnog izdanja
U Dubrovniku su se od 5. do 8. lipnja 2023. okupili tržišno dominantni predstavnici FTA i pay TV kanala, tehnološke kompanije, davatelji usluga streaminga i telekomunikacijskih usluga te drugi operateri koji omogućuju gledanje televizijskih programa.
Sve je to bio više nego dobar povod za razgovor s Ivanom Ljubičićem, Managing Directorom Pickboxa, Mediatranslationsa, Mediavision i NEM-a iza kojeg je desetak godina rada u marketinškoj i TV industriji.
Kako izgleda proces pripreme ovakvog događaja? Većinom je riječ o inozemnim, svjetski poznatim tvrtkama, a surađuje se i s tvrtkama iz cijele CEE regije.
Nedavno smo se vratili iz Dubrovnika – završavamo zadnje zadatke vezane za aktualni TV market, a zatim naš organizacijski tim kreće s pripremom idućeg izdanja, NEM Dubrovnik 2024. Interno osmišljavamo cijeli event i pretvaramo ga u stvarnost – osmišljavamo teme panela, dogovaramo moderatore i paneliste, networking evente, pristupamo potencijalnim sponzorima, provodimo marketinšku i PR kampanju, prodajemo kotizacije te organiziramo kompletno događanje na više lokacija u Dubrovniku. S brojnim domaćim i inozemnim tvrtkama imamo dugogodišnji odnos pa se nerijetko dogodi da imamo rezervacije i prije nego definiramo datum idućeg izdanja. Istovremeno organiziramo i NEM Zagreb u prosincu. Organizacijski proces zapravo nikad ne prestaje jer se kontinuirano educiramo o TV industriji i pratimo njenu dinamičnu transformaciju što je ključno za zadržavanje, ali i podizanje zadane ljestvice.
Jeste li zadovoljni razvojem konferencije kroz godine i kako vidite budućnost?
Prije svega, ne mogu vjerovati da je već 10 godina prošlo od prvog NEM-a. Napravili smo veliku stvar, ne samo za CEE regiju, već i za Hrvatsku u koju svake godine dolaze lideri ključnih i svjetski poznatih tvrtki. Nije bilo lako odvažiti se raditi jedan ovako specifičan event, a danas nas veseli što upravo mi stavljamo NEM na mapu najboljih svjetskih događanja ovakvog tipa. Je li bilo lako postići ovakav uspjeh? Ne, nimalo. Svako izdanje mora biti bolje od prethodnog, to je naš standard koji nas je doveo do vrlo visoke kvalitete događanja, a posebno nas veseli kad dobijemo mnogobrojne potvrde naših dugogodišnjih posjetitelja. Upravo ovih dana uživamo u povratnim informacijama naših sponzora i posjetitelja koji su nam se pridružili na nedavno završenom NEM Dubrovnik 2023. Moram priznati da mi je to jedan od dražih perioda u godini.
Radi li Mediavision istovremeno i na drugim projektima ili je fokus isključivo na NEM?
Mediavision je full service agencija za marketing i TV industriju. Pod istim krovom pružamo zaokružena marketinška rješenja – od razvoja kreativnih koncepata, copywritinga, produkcije, komunikacije, zakupa medija i raznih digitalnih izazova. Vješti smo u organizaciji događanja na raznim lokacijama, te se pritom brinemo o brendingu i kreiranju programa. Također, zbog dubinskog i dugogodišnjeg poznavanja TV industrije, iskusan smo partner za akviziciju, distribuciju, lokalizaciju i promociju TV sadržaja.
Uz NEM Dubrovnik tu je i NEM Zagreb čije treće izdanje pripremamo za prosinac ove godine. Naši projekti su streaming servis Pickbox NOW i pay-tv kanal Pickbox TV. Jedan i drugi dostupni u 7 zemalja.
Koji vas dio ovogodišnjeg NEM-ova programa posebno veseli?
Deseto nam je izdanje pa je ljestvica isto toliko puta i podignuta. Tijekom osmišljavanja programa smo rekli da simbolično moramo imati 10 keynote govornika, ključnih na svjetskoj, europskoj ili regionalnoj razini. U tome smo i uspjeli te smo posebno ponosni na to postignuće. Govorimo o C-level stručnjacima iz tvrtki poput Warner Bros. Discovery, SkyShowtime, Sony Pictures Television, United Group, CME… Bio je poseban gušt gledati ih i slušati, u tom trenutku sve sjedne na svoje mjesto i osjećaj ponosa bio je poseban.
NEM Dubrovnik je drugačiji od svih svjetskih i europskih TV marketa – iznimno ugodna atmosfera pogoduje učinkovitim sastancima, a inspirativan program nikog ne ostavlja ravnodušnim.
Koji su najveći izazovi u organizaciji NEM Dubrovnik i NEM Zagreb?
Najveći izazov je kreirati kompletan TV market od početka, a pritom biti bolji u svakom izdanju. Iako krećemo na vrijeme s organizacijom, egzekucija se često događa u kratkim rokovima. No, svake godine je tako, već smo navikli i rijetke su situacije koje nas mogu iznenaditi. Suočili smo se i s požarima, nestancima struje, nepredvidivim vremenskim prilikama… nitko nije ništa primijetio. Zato se držimo zlatnog pravila da je priprema, ne 50, već 90 posto posla.
Koje zanimljivosti su se događale na NEM Dubrovnik i NEM Zagreb?
Iz godine u godinu sve više premijera i ekskluziva, ali i dogovorenih poslova. Ovogodišnji NEM Dubrovnik je i u tom dijelu podigao ljestvicu. Prezentacije najnovijih projekata i premijere serija su imali Sony Pictures Television, BBC Studios, Lionsgate i The Walt Disney Company koji je na završnom networking eventu predstavio vizualni identitet Stars kanala. Također, Telekom Srbija je objavio da se pridružio projektu CICATRIZ (Ožiljak), iščekivanoj akcijskoj adaptaciji istoimena bestselera Juana Gómez-Jurada.
Što se tiče NEM Zagreba, možemo reći kako jedan od projekata, to jest natjecatelja s našeg TV writing Contesta kreće u produkciju. To nas posebno veseli jer je ideja cijelog eventa omogućiti financiranje projekata iz regije. Više detalja ćemo nadam se moći objaviti uskoro.
Kakva je budućnost TV industrije?
Gledatelje okupira kvalitetan i zanimljiv sadržaj pa će naglasak i dalje biti na kreiranju sadržaja. No, pristup tom istom sadržaju se mijenja i dodatno će se promijeniti. Kako bi se održala financijska stabilnost, opcije poput predstavljanja cijele sezone, preskakanja oglasa ili otkazivanja pretplate u bilo kojem trenutku, mogle bi biti onemogućene.
Zašto se ne bavite i filmovima?
Bavimo se svim sadržajem za TV industriju pa tako i filmom koji je sastavni dio manje-više svakog TV biznisa. S druge strane, težište je na serijama, ali kroz NEM Zagreb u prosincu dodatno se posvećujemo filmu koji također proživljava svoju transformaciju. Upravo im se zbog toga želimo više posvetiti te krilaticu za NEM Zagreb mijenjamo u About TV series & film creation. Više informacija uskoro!
Koje su vas serije zaokupile u posljednje vrijeme i zbog čega?
U zadnje vrijeme sam više orijentiran na europsku produkciju, konkretno skandinavske serije. Sa svakim novim naslovom, ponovno se uvjeravam ne samo u kvalitetu produkcije već i atraktivnost tema koje obrađuju. Jedna od zanimljivijih serija koje sam pogledao u zadnje vrijeme je Izlaz (Exit), treća sezona je dostupna na našem Pickbox NOW. Samo ću reći… tanka je granica između stvarnog i nestvarnog, obavezno ju trebate pogledati.
Koje klasike biste npr. preporučili svakom ljubitelju serija?
Line Of Duty je najbolja i najpametnija krimi serija u povijesti. Antikorupcijska jedinica u glavnom fokusu proživljava nevjerojatne zaplete i rasplete, uživao sam u svakoj sceni.
Breaking Bad ima nevjerojatno dobar scenarij i glumačku postavu s kojom se lako možeš povezati, unatoč radnjama upitnog morala.
Poirot, kultna serija koju će svaki ljubitelj klasika htjeti pogledati, s fantastičnim David Suchetom u glavnoj ulozi. Mislim da ne postoji čovjek koji ne zna tko je Poirot i tko nije pogledao barem jednu epizodu.