Dvije najjače strukovne udruge u hrvatskom turizmu, hotelijera i putničkih agencija, dosadašnji tijek ovogodišnje turističke sezone i blagi porast dolazaka i noćenja za srpanj i sedam mjeseci ocjenjuju očekivanim, ali i naglašavaju da će se za ponavljanje prošlogodišnjih turističkih rezultata trebati još puno potruditi, pa i unatoč jako dobrim najavama za ostatak glavne ljetne sezone i posezonu
Predsjednik Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH) Kristian Šustar u razgovoru za Hinu ističe da su rezultati srpnja i sedam mjeseci zapravo slični lanjskim odnosno sa tek blagim porastima, što drži i očekivanim s obzirom da u srpnju, pa ni u kolovozu i rujnu nema više puno prostora za rast fizičkih pokazatelja.
Za kolovoz kaže da je i kod hotelijera, kao i u cijelom hrvatskom turizmu, počeo stabilno, a dobro izgleda i buking za rujan koji zadnjih godina, kako kaže, poprima obilježja glavnog dijela sezone čemu su primjerice prošle godine, posebno kampovima, pridonijele i odlične vremenske prilike o čemu dijelom ovisi kako će izgledati i ovaj rujan.
Hotelijeri, bar većina, kako kaže, za sada manje-više posluju stabilno, iako je kod nekih kompanija bilo određenih oscilacija i problema, pogotovo kod onih koji su više radili s ruskim tržištem koje je podbacilo zbog uvođenja novog viznog režima.
To nismo odradili kako treba, ni pravovremeno niti kvalitetno, ni državna niti privatna razina i teško je očekivati da će se taj pad moći nadoknaditi s drugih tržišta, smatra Šustar dodajući da je dio hotelskih kompanija taj problem uspio prevladati pravodobnom pripremom jer se za to znalo i prije ove godine.
Ipak, sveukupno Šustar vjeruje da nas ove godine u konačnici očekuje dobar turistički rezultat, ali ništa spektakularno nego otprilike ono što nam se s turizmom događalo i zadnjih nekoliko godina.
I predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) Boris Žgomba za Hinu za rezultate srpnja i sedam mjeseci kažu da su na tragu predviđanja UHPA-e i njegovih osobno, da su dobri te da ni kolovoz neće biti bitno drugačiji od lanjskog.
Podsjeća i da su lanjski srpanj, kolovoz i rujan bili izvrsni s dobrom popunjenošću kapaciteta, a kako je ove godine njihova struktura ostala otprilike ista, nema ni puno prostora za neki veći rast
Rujan će svakako donijeti nešto pojačani organizirani (agencijski) turistički promet, kao i kongrese i druge vrste poslovnih skupova, ali Žgomba upozorava i da je do kraja ove godine za hrvatski turizam još dug put jer je dosad ostvareno tek oko polovine ukupnih godišnjih noćenja te da će se 'velika borba' za goste i prihode voditi do kraja godine.
No, sve to, kako kaže, nije ništa novo, sezona je takva da 'nema mjesta ni za euforiji, ali ni za brigu ni paniku'.