Švicarski prehrambeni div Nestle preliminarno je u četvrtak izvijestio da je povećao prodaju u prvom tromjesečju, istaknuvši da je potražnja bila stabilna unatoč višim cijenama kojima su nadoknađivali više troškove
Ukupni prihod porastao je u prvom tromjesečju 5,4 posto, na 22,2 milijarde švicarskih franaka (21,5 milijardi eura).
Stopa organskog rasta, koja isključuje promjene valutnih tečajeva i akvizicija, iznosila je 7,6 posto, uz udio cijena od čak 5,2 posto. Udio "realnog internog rasta" iznosio je 2,4 posto.
U Nestleu ističu da zasada uspijevaju prenijeti više troškove na kupce.
"Odgovorno smo podigli cijene i svjedočili kontinuiranoj potražnji. Troškovi i dalje ubrzano rastu, što će zahtijevati daljnju prilagodbu cijena i ublažavanje posljedica tijekom godine", dodali su.
U prvom tromjesečju najviše su podigli cijene na najvećem, sjevernoameričkom tržištu, za 8,5 posto. Među pojedinačnim proizvodima izdvaja se hrana za kućne ljubimce, čije su cijene podignute za 7,7 posto.
U najvećoj kategoriji Nestleovih proizvoda koja uključuje kavu cijene su porasle 4,9 posto.
Potvrdili su da u ovoj godini očekuju stopu organskog rasta od oko pet posto i temeljnu maržu operativne dobiti između 17 i 17,5 posto. U 2021. godini iznosila je 17,4 posto.
"Organski rast sada isključuje rusku regiju, s obzirom na značajno poremećene tržišne prilike i Nestleovu odluku da se usredotoči na isporuku osnovnih prehrambenih proizvoda", objavila je grupa.
Nestleov prihod u Rusiji iznosio je prošle godine 1,7 milijardi franaka.
Kompanija Rusiji isporučuje još samo formule za dojenčad i medicinsku prehranu, unatoč kritikama radnika u Ukrajini, napominje Reuters.