Krajem listopada ukupna zaračunata bruto premija 23 hrvatska društva za osiguranje iznosila je 7,6 milijardi kuna, što je 3,2 posto više nego krajem listopada prošle godine, podaci su Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO)
U skupini neživotnih osiguranja zaračunata bruto premija porasla je za 3,9 posto na godišnjoj razini, na 5,2 milijarde kuna, dok je u segmentu životnih osiguranja porasla za 1,76 posto, na 2,4 milijarde kuna.
Najzastupljenija vrsta osiguranja u segmentu neživotnih osiguranja i dalje je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem listopada od 1,73 milijardi kuna ili 0,24 posto nižom u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika, odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama ili tzv. obvezno autoosiguranje, s premijom većom od 1,6 milijardi kuna.
Taj je iznos premije za 0,38 posto niži nego u listopadu prošle godine, a taj pad se i dalje može pripisati utjecaju liberalizacije tog tržišnog segmenta, odnosno nižim cijenama polica obveznog autoosiguranja.
U segmentu životnih osiguranja, najveći udio ima klasično životno osiguranje s premijom krajem listopada u iznosu većem od 1,79 milijardi kuna, što je za 2,2 posto manje u odnosu na premiju iz listopada lani.
Krajem listopada je najveći tržišni udio, mjeren iznosom zaračunate bruto premije, od 27,73 posto zauzimalo Croatia osiguranje, s ukupnom zaračunatom bruto premijom od 2,1 milijardu kuna.
Drugi je Allianz sa 975,8 milijuna kuna premije, odnosno 12,8 postotnim tržišnim udjelom, dok je na trećem mjestu Euroherc sa 723,2 milijuna kuna premije i udjelom na hrvatskom tržištu osiguranja od 9,48 posto.
Croatia osiguranje je krajem listopada zauzimalo najveći udio i u segmentu neživotnih osiguranja, 31,91 posto, uz premiju od 1,66 milijardi kuna, dok je u segmentu životnih osiguranja također bilo na prvom mjestu s udjelom od 18,75 posto, odnosno s 454 milijuna kuna premije.
Drugo mjesto u životnim osiguranjima zauzeo je Allianz s udjelom od 18,06 posto i premijom od 437,26 milijuna kuna, dok je u segmentu neživotnih osiguranja na drugom mjestu bio Euroherc s udjelom od 13,9 posto i premijom od 723,2 milijuna kuna.