Održivost je postala riječ desetljeća, no često se svi skupa pitamo što sve spada pod taj pojam? Prava održivost može postojati samo ako postoji sustavan pristup održivosti jer kroz takvo djelovanje, kompanije zapravo progovaraju o vlastitim vrijednostima i kako ih u praksi primjenjuju
Za Konzum, kao jednu od najvećih kompanija u Hrvatskoj, održivost je prisutna u svakom segmentu poslovanja i kompanija ulaže maksimalne napore da bi zajednici vratila samo dio onoga što joj ona daje.
Konzum je svjestan važnosti očuvanja tradicije hrvatske proizvodnje i egzistencije lokalnih proizvođača, a suradnja s domaćim proizvođačima i distributerima neizostavan je dio poslovanja i svi znaju gdje se može naći 'najbolje iz Hrvatske'. Kroz taj dugoročni projekt namijenjen malim i lokalnim proizvođačima jačaju svoje veze s više od 600 domaćih dobavljača koji su zainteresirani za plasman svojih proizvoda putem Konzumove maloprodajne mreže i neprestano povećavaju broj onih s kojima surađuju. Osim povećanja kvalitete namirnica na svojim policama, takav je pristup rezultirao smanjenjem emisije štetnih plinova i potrebom za dodatnom ambalažom.
Ponosni Najdonator šestu godinu zaredom
Konzum je ove godine ukupno donirao hrane u vrijednosti od više od 1,2 milijuna eura najpotrebitijim članovima društva, a ključnu ulogu u svemu tome imaju kolegice i kolege u samim prodavaonicama koji na temelju dobrog upravljanja omogućavaju da hrana uvijek dospije u prave ruke. Zbog toga im je šestu godinu zaredom pripala titula Najdonatora hrane kao vodećeg trgovačkog lanca u području doniranja hrane što se vrši na čak 53 lokacije, gotovo svakodnevno.
Bacanje hrane predstavlja ekonomski, ekološki, zdravstveni i moralni problem kojim se vrši snažan pritisak na okoliš. Posljednjih sedam godina Konzum ulaže znatne napore u niz aktivnosti posvećenih cilju da se hrana pred istekom roka trajanja maksimalno iskoristi i usmjeri potrebitima. Unaprjeđenjem internih poslovnih procesa i maksimalizacijom njihove učinkovitosti, posljedično se poboljšao i proces upravljanja zalihama zbog čega se iz godine u godinu kroz donacije iskoristi sve veća količina nutritivno najbogatije hrane.
Da bi se doskočilo problemu bacanja hrane, potrebno je i mnogo edukacije zbog čega je Konzum pokrenuo Reciklopediju, vlastitu edukativnu platformu o odgovornom postupanju s hranom i učinio dodatan iskorak prema motivaciji kupaca u smislu promjene navika prilikom kupnje, ali i pripreme i čuvanja namirnica. S ciljem inspiriranja kupaca da odgovorno postupaju s hranom, kreirali su posebnu internetsku stranicu Reciklopedija akademija s korisnim i praktičnim savjetima koje baš svi mogu primijeniti na jednostavan i zabavan način.
Brigom za okoliš brinemo i o zdravlju i dobrobiti naših zaposlenika, kupaca kao i generacija koje dolaze, poručuju iz Konzuma. U svojim prodavaonicama kupcima nude 100 posto biorazgradive vrećice na blagajnama te odjelima voća i povrća, kao i velike jednokratne vrećice od već recikliranog materijala koji je moguće ponovno reciklirati. Krenulo je to kao dio njihove inicijative 'Jedna manje' kojom su kupce poticali na smanjenje plastičnog otpada uz što češće korištenje višekratnih ekoloških torbi.
'Duboko povezani sa zajednicom u kojoj poslujemo, smatramo da je naša dužnost aktivno doprinositi njezinom napretku. Kroz različite kampanje i inicijative koje kontinuirano provodimo tijekom cijele godine direktno promoviramo održivost i sretni smo što smo zajedno s našim kupcima i partnerima, imali direktan utjecaj na pozitivne promjene u društvu', poručuju iz Konzuma.
Uspjeh pojedinog poduzeća danas se više ne može mjeriti isključivo kroz financijske rezultate, već doprinosom zajednici i okolišu. Kao jedna od najvećih kompanija u Hrvatskoj, Konzum je svjestan svojeg utjecaja i uz maksimalnu podršku dobrim praksama i inicijativama, kroz sponzorstva, donacije i promociju pozitivnih aktera, nastavljaju utjecati na stvaranje boljeg i prosperitetnijeg društva.