Pad oglašavanja u tiskanim medijima u ovoj godini dosegnut će 30 posto, znatno više od prvotnih predviđanja koja su najavljivala pad od 20 posto, procjene su marketinških stručnjaka.
Tomu će uvelike pridonijeti i televizije koje su prema neslužbenim informacijama snizile cjenike svog oglasnog prostora, no ne formalno već rabatima koje daju oglašivačima. Unatoč tomu, i televizije očekuje 10-postotnih smanjenja oglašavanja, bez obzira na predviđanja koja je ovog tjedna predstavila agencija Puls, prema kojima će prosječni gledatelj u 2009. pred malim ekranom provesti 30 minuta tjedno dulje nego u prošloj godini, što bi trebalo dovesti i do rasta prihoda od oglašavanja.
Predsjednik Udruženja društava za tržišno komuniciranje Slaven Fischer komentirao je za Business.hr kako su marketinški menadžeri sada u situaciji da moraju rezati svoje budžete, te biraju medij za koji očekuju kako će biti najefiskasniji kada je riječ o dosegu do ciljane publike, a to su televizije.
'Oglašivači više ne žele potpisivati godišnje ugovore već preuzimaju samo kvartalne obveze, i mahom čekaju rezultate prvog tromjesečju ove godine kada će pristupiti rebalansu proračuna', dodaje Fischer.
Rebalans bi mogao značiti još ozbiljnije rezanje oglašavanja, ako pokazatelji doista budu loši kao što se očekuje. To mi najteže pogodilo tiskane medije koji ostvaruju oko 60 posto svojih prihoda od oglašavanja.
No, izdavači će ipak pokušati pronaći rješenje odnosno razmotriti svoje vlastite antirecesijske mjere kako bi barem donekle ublažili negativne efekte i očekivani pad prodaje novina od desetak posto.
'Ovog će se tjedna održati sastanak Izvršnog odbora Udruge novinskih izdavača na kojem ćemo raspravljati što učiniti u ovoj situaciji. Dio naših članova već je bio primoran krenuti i u neke nepopularne mjere poput smanjivanja plaća, otkaza i ostalog', rekao je predsjednik Udruge novinskih izdavača Marijan Beljan.