Slovenski turistički menadžeri tuže se na 'neprimjerene reakcije' koje je u hrvatskim medijima izazvao njihov slogan 'Najbliže europsko more uz olakšice s vizama - prijatelji iz Pirana i Portoroža', kojima nacionalna turistička organizacija žele privući turiste iz Srbije
Zbog usporedne promidžbene akcije koju u Srbiji vodi Hrvatska turistička zajednica neki negativni komentari i kolumne koji su se ovih dana pojavili u hrvatskim medijima stvaraju dojam da Slovenci 'kradu' potencijalne goste iz Srbije koji bi inače otišli na hrvatsko more, piše u srijedu ljubljansko Delo.
'Mi smo u Srbiji postavili samo 40 velikih plakata i potrošili sedam puta manje nego Hrvatska turistička zajednica, oko 70.000 eura. To nikako nije bila provokacija', rekao je za Delo Jadran Furlanič iz turističkog društva Portorož, komentirajući neke komentare i kolumne iz hrvatskog dnevnog tiska i drugih medija.
Poruka koju je za Slovensku turističku organizaciju (STO) sastavila jedna beogradska oglasna agencija zapravo govori Beograđanima da im je Portorož 'osam minuta bliži od grčkog mora', a plakatu koristi i najava da će se za srpske turiste uvesti vizne olakšice prilikom ulaska u države Schengena, kazao je Furlanič. Po njegovim je riječima akcija slovenskih turističkih menadžera ostvarila dobar učinak u Srbiji jer je sadržavala i 'prijateljsku' poruku.
'Srbija je turističko tržište u fazi rasta, a toga su svjesni i Hrvati. Samo tako mogu protumačiti sasvim neprimjerenu reakciju na našu promidžbenu akciju koja je u financijskom smislu mnogo skromnija od hrvatske', rekao je za Delo direktor Slovenske turističke organizacije (STO) Dimitrij Piciga.
Piciga ističe da su Srbi zbog dodatnih turističkih promidžbenih akcija u Sloveniji ove godine na 11. mjestu po posjetima u Sloveniji. Njihov je broj ove godine povećan za 23 posto, ističe Piciga.
Prema broju noćenja i turističkih dolazaka na prvim su mjestima i dalje Talijani, Austrijanci i Nijemci, ali njihov broj stagnira, a u odnosu na prošlu godinu znatno je pao broj britanskih posjetitelja.
Kako bi kompenzirala mogući pad dolaska turista s najjačih susjednih tržišta, slovenska nacionalna organizacija za turizam ove je godine pojačala izdvajanja za informacije i propagandu u nekim zemljama, pa i u Srbiji, na koje do sada nije bila orijentirana.
Uz to, ovih je dana pokrenuta i državna promidžbena akcija s porukom 'Blizu kuće - blizu srca' koja se obraća domaćim turistima, kako bi ih se animiralo da ovog ljeta koriste u što većoj mjeri domaće jadranske i kontinentalne destinacije.