air pannonia

Osječani u avionskom biznisu: Novim zrakoplovom brže ćemo stići do Rusije

09.07.2018 u 15:30

Bionic
Reading

Osječka Air Pannonia pojačala se za još jedan zrakoplov, Cessnu Citation 525A-CJ2, i zaposlila tri nova pilota. To im je drugi zrakoplov u floti kojim će obavljati usluge zračnog taksi prijevoza, odnosno prijevoza organa i ljudi iz poslovnog, sportskog i svijeta šoubiznisa na području Europe do Rusije te sjeverne Afrike

'Probojem na tržište postali smo poželjna tvrtka za suradnju ljudima u poslovnom, šoubiz i sportskom svijetu, pa se stvorila potreba za kupovinom novog zrakoplova', objašnjava najnoviji potez osječke Air Pannonije za tportal njihova marketinška menadžerica Zrinka Vlašić Kujundžija.

Novi član flote, Cessna Citation 525A-CJ2, komforniji je, brži i zrakoplov većeg kapaciteta od prethodnika.

'U starom zrakoplovu imamo šest sjedala, a ovaj ima jedno više, dakle sedam. On će nam pomoći u još boljem pozicioniranju na europskom i svjetskom tržištu zbog brzine putovanja na daleke destinacije. Primjerice, i prije smo mogli do Rusije, ali ako bi u avionu bilo više ljudi, morali smo negdje sletjeti kako bismo uzeli gorivo. S ovim to više ne moramo. Sada imamo puno veće mogućnosti, a veća mu je i brzina - leti oko 700 kilometara na sat', opisuje novi zrakoplov Vlašić Kujundžija.

Riječ je o polovnom zrakoplovu koji su kupili u inozemstvu, zbog čega se stvorila potreba i za novim zapošljavanjem. Njihov tim se tako proširio za tri nova pilota. Ukupno je sada u Air Pannoniji, tvrtki koja je prema posljednjim službenim podacima Poslovne Hrvatske prošle godine uprihodila deset milijuna kuna dok im je dobit iznosila gotovo 70.000 kuna, 11 zaposlenih.

Air Pannonia
  • Air Pannonia
  • Air Pannonia
  • Air Pannonia
Air Pannonia Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Tomislav Silovinac

'Riječ je o specifičnoj struci, pilotima kojih nema puno u Hrvatskoj. Od šest pilota koje trenutno imamo jedan je samo Slavonac, a tri su Dalmatinca. Gledamo što više domaćih zaposliti, ali stručnog kadra uvijek nedostaje: pilota, aviomehaničara, onih koji poznaju ovu struku. Od troje novozaposlenih, dvojica su stigla odmah nakon fakulteta, pa ih školujemo i pripremamo za tržište rada', dodala je sugovornica, napominjući kako sami školuju i aviomehaničare jer imaju i servis.

Za uslugom ovakvog leta, čija je početna cijena od 4000 eura pa naviše, najčešće posežu ljudi iz poslovnog i svijeta nogometa, ali i šoubiznisa. Najviše letova obavljaju u inozemstvu, a 70 posto čine oni poslovni.

'Posao ovisi o dobu godine. Sada nam je recimo špica, tijekom lipnja, srpnja, kolovoza i rujna, jer ljudi puno lete, puno ih dolazi u Hrvatsku, ali i dosta njih ide u inozemstvo. Često i ne znam tko nam je na letu jer mi se ne javljaju sami korisnici, nego za njih letove rezerviraju njihovi brokeri, kako ih zovemo. U svijetu je došlo do ekspanzije u smislu globalizacije pa ljudi iz svijeta biznisa nemaju vremena putovati redovnim linijama, nego ih mi ujutro odvezemo na destinaciju, oni obave sastanak i popodne se vraćamo', tumači Zrinka Vlašić Kujundžija, čija se obitelj zrakoplovstvom bavi već 25 godina, a zračnim taksi prijevozom posljednje četiri.

Kroz njihove zrakoplove prošlo je i puno poznatih osoba, ali zbog tajnosti ne mogu otkrivati tko je do sada sve koristio njihove usluge. Ono što mogu reći, pa ih to i pitamo, je kakvi su im planovi za ubuduće?

'Trebamo se prvo uhodati s dva aviona i vidjeti kako će stvari funkcionirati. Počeli smo raditi prošlog petka s drugim i već smo rezervirani ovaj i idući tjedan', zaključuje Vlašić Kujundžija govoreći o planovima ove osječke zrakoplovne tvrtke.