'Godišnja količina svih podataka Studenca ispisala bi 10 milijuna Word stranica', slikovito objašnjava kompleksnost cjelokupnog sustava Studenčeve prodajne mreže Marin Grgurev, Data Science direktor
Retail Technology Innovation Hub (RTIH), jedan od vodećih portala za 'omnichannel' maloprodaju u svijetu, nominirao je hrvatski lanac susjedskih dućana Studenac za prestižnu nagradu u međunarodnoj kategoriji 'Najinovativniji maloprodajni lanac za 2023. godinu'. Nominaciju je osvojio i Studenčev projekt Solvoyo u kategoriji 'Najbolje inovacije u lancu opskrbe'. Ova sjajna priznanja prava su prilika da se provjeri što se to 'kuha' zadnjih godinu dana u centru izvrsnosti Studenac Digital te kojim su projektima privukli pažnju stručnjaka.
Za početak, mnogi će se očekivano zapitati što 'omnichannel' prodaja uopće znači. Najjednostavnije objašnjeno - to je poslovanje kojim se nama kao kupcima želi usluge i proizvode ponuditi na pladnju uvijek i svugdje, i na našem pametnom telefonu, i u trgovini iza ugla, i u digitalnoj i u fizičkoj stvarnosti. Upravo to svojim kupcima nudi Studenac koji uvijek iznova čini nove korake naprijed prema svojim kupcima i njihovim željama. Pored toga, ovaj lanac koji posljednjih godina provodi veliku transformaciju kompanije snažno se i brzo širi diljem zemlje te kao takav ima svoje specifične potrebe. Svojim strateškim usmjerenjem prema razvoju inovativnih rješenja i digitalizaciji, Studenac je tako ubio dvije muhe jednim udarcem jer dolazi do korisnih rješenja i za svoje kupce, i za svoje poslovanje.
Pod iskusnom palicom Nine Mimice, članice Uprave za inovacije i digitalizaciju te Marina Grgureva, Data Science direktora, Studenac Digital tim je započeo niz inicijativa i projekata. Javnosti je već poznato da je Studenac prvi maloprodajni lanac koji se kupcima stavio na raspolaganje i na WhatsAppu. Pored postojećih informacija o tome koja trgovina radi ove nedjelje, koje su mi najbliže prodavaonice i kakve tjedne akcije me čekaju ovaj tjedan u Studencu, u tijeku je i razvoj novih WhatsApp mogućnostima u okviru Studenčevog strateškog partnerstva s Infobipom.
Novi Studenac u tvom susjedstvu zahvaljujući digitalnom alatu
Velik dio projekata oslanja se na naprednu analitiku, a među brojnima osobito se ističe digitalni alat za ekspanziju Studenca. Ovaj alat omogućava da se lakše i brže procijeni je li možda baš tvoja ulica idealna lokacija da ti se Studenac useli kao novi susjed. Kako to? Jednostavno, alat analizira ogromne količine podataka koje su inače značajne i relevantne za uspješnost rada nekog dućana. Što to u praksi znači? Studenac se zasigurno ne bi mogao širiti trenutnom brzinom bez ovog inovativnog alata jer bi u kompaniji tada morali 'pješice' analizirati tisuće brojki koje se tiču stotina potencijalnih lokacija pa se tako ovime, između ostalog, štedi i dragocjeno vrijeme zaposlenika.
'Godišnja količina svih podataka Studenca ispisala bi 10 milijuna Word stranica', slikovito objašnjava kompleksnost cjelokupnog sustava Studenčeve prodajne mreže Marin Grgurev, Data Science direktor.
Jasno je, dakle, da digitalni alat za ekspanziju Studenca povećava operativnu učinkovitost, ubrzava cijeli proces širenja i pametnije pozicionira lokacije novih dućana. Studenac od toga ima dvostruku korist – dinamičan tempo širenja ne samo akvizicijama, nego i organskim otvaranjem dućana, te u konačnici dugotrajni rast zahvaljujući izboru lokacija koje će polučiti uspješne poslovne rezultate. Međutim, ono što je još važnije jest korist koju ovime dobivaju kupci. Nakon što alat prepozna kojem susjedstvu je potreban dućan, Studenac ubrzo otvara svoja vrata donoseći svojim susjedima sve ono što im je nužno i što traže. Tako oni više ne moraju paliti automobil i trošiti svoje slobodno vrijeme samo zbog litre mlijeka, dva kilograma krumpira ili par rola wc papira.
Pored digitalnog alata za ekspanziju, u Studencu su razvijeni i alat za prilagodbu cijena, alat za promotivne akcije koji pomaže otkriti koji su to proizvodi čije će snižavanje cijena biti najkorisnije za krajnje kupce te alat za internu optimizaciju suradnje s dobavljačima.
'Studenac odlučno prati trendove, uvodi najnovije tehnologije i brzo se prilagođava, čime se pozicionira kao moderna i napredna kompanija koja uspješno korača u digitalnom svijetu u kojem živimo. Pri tom ne zaboravlja na zajednicu u kojoj djeluje pa je tako Studenac, između ostalog, pokrenuo i projekt Kodira<ONA> kojim potiče izvrsnost žena u području prediktivne analitike, a priključio se i kao partner Digitalnom inovacijskom inkubatoru, projektu kroz koji studenti različitih fakulteta uče o kreativnosti i inovacijama', zaključila je Nina Mimica, članica Uprave u Studencu.