dan prije bojkota

Veliki trgovci za tportal: Shvaćamo građane. Evo zašto su u Sloveniji cijene niže

23.01.2025 u 13:38

Bionic
Reading

Iz trgovačkog lanca Studenac, koji je poznat po konceptu kvartovskih dućana, za tportal komentirali su bojkot trgovina na koje građane pozivaju potrošačke udruge u petak 24. siječnja. Javili su se i iz Lidla, a oni su pak objasnili kako se formiraju cijene i zašto su neki proizvodi jeftiniji u Sloveniji

Podsjetimo, povod bojkota su visoke cijene robe u trgovinama i navodne visoke marže trgovaca. Poziv za bojkot krenuo je sa stranice Europskog centra izvrsnosti potrošača 'Halo, inspektore' na Facebooku.

Iz Studenca poručuju da shvaćaju zašto su upravo trgovci na meti kupaca iako je, kažu, inflacija prisutna u čitavom opskrbnom lancu.

'Razumijemo zabrinutost potrošača zbog trenutne ekonomske situacije, koja je složena i zahtijeva promišljanje iz više perspektiva. Inflacija je prisutna u gotovo svim dijelovima svakodnevnog života i čitavom opskrbnom lancu, koji funkcionira kao međusobno povezan ekosustav.

Istovremeno, s obzirom na činjenicu da su trgovci jedini u tom ekosustavu u neposrednom i svakodnevnom kontaktu s kupcima, shvaćamo da su upravo zbog te pozicije njihova očekivanja i zabrinutosti najviše usmjereni upravo prema nama – trgovcima', izjavila je direktorica Službe za korporativne komunikacije Studenca Tatjana Spajić.

Ističe da se, unatoč izazovnom poslovnom okruženju, Studenac trudi prilagoditi potrebama i mogućnostima kupaca kontinuiranim promocijama i programima vjernosti.

Otvoreni za razgovor

'U petak 24. siječnja poslovat ćemo kao i obično, provodeći sve redovite aktivnosti i ostajući dosljedni našoj misiji. Vjerujemo da je važno osigurati uvjete u kojima svi sudionici opskrbnog lanca mogu održivo poslovati, dok su ključni proizvodi uvijek dostupni potrošačima. Zato smo otvoreni za dijalog s važnim dionicima koji bi rezultirao dugoročnim rješenjima i pozitivno utjecao na sve, uključujući naše kupce', zaključila je Spajić.

Lidl: Nemamo komentar na bojkot, ali...

Na upit tportala iz Lidla su odgovorili da nemaju komentar na najavljeni bojkot, ali su pojasnili kako se formiraju cijene proizvoda i zašto je hrana u Hrvatskoj skuplja nego u Sloveniji.

'Na formiranje cijena u nekoj zemlji utječu mnogobrojni čimbenici, od iznosa stope PDV-a, trošarina, troškova analiza proizvoda, logističkih troškova i sl. Npr. u slučaju usporedbe cijena u slovenskom i hrvatskom Lidlu, stopa PDV-a na hranu u Sloveniji iznosi 9,5 posto, dok u Hrvatskoj za 90 posto asortimana iznosi 25 posto, uz iznimku manjeg dijela ponude (npr. dječja hrana, svježe meso i riba, jaja, voće i povrće itd.), gdje je stopa pet posto. Što se tiče dječjih pelena, higijenskih uložaka i tampona, stopa PDV-a iznosi 13 posto.

Nadalje, Hrvatska plaća povratnu naknadu na PET ambalažu u iznosu 0,10 eura, što se reflektira na proizvode kao što su mineralna voda i sokovi. Za proizvode koji dolaze iz EU-a, logistički troškovi za dostavu robe istog proizvođača su skuplji u Hrvatskoj nego u Sloveniji. Također, Hrvatska je razvedenija od Slovenije, transportno je zahtjevna zbog specifičnog geografskog oblika te logistika uključuje i otoke, što je dodatan izazov. Isto tako, na hrvatskom tržištu na policama postoje proizvodi koji su povoljniji od slovenskih, tako da ovu temu treba pažljivo promotriti sa svih strana i ne donositi generalne zaključke', pojasnili su iz Lidla.

Dodaju da je prošle godine došlo do promjene cijena određenih proizvoda uslijed poremećaja u globalnim opskrbnim lancima, što je dovelo do povećanja nabavnih cijena u više kategorija prehrambenih proizvoda.

'Neki od čimbenika koji su doveli do globalnih poremećaja su i cijene sirovina, dobavljivost robe, porast cijena logistike, porast cijena struje i plina te općenitih troškova poput održavanja, uz utjecaj rata u Ukrajini te posljedično visoku inflaciju. Maloprodajne cijene određenih proizvoda rasle su u skladu s rastom nabavnih cijena, ali i ostalim čimbenicima koji su utjecali na kretanja na globalnim tržištima, ali i ovdje želimo naglasiti da porast ulaznih cijena naših dobavljača nismo slijepo prelili na naše kupce, već smo predano radili na tome da ne osjete svu težinu inflatornog pritiska koji se pojavio.

Lidl Hrvatska posluje na iznimno kompetitivnom tržištu trgovačke djelatnosti s naglaskom na prehrambene proizvode te slijedom toga svakodnevno globalno i lokalno ulaže iznimne napore kako bi ublažio ove efekte u teškim vremenima te i dalje bio u mogućnosti pružiti svojim kupcima najbolji omjer cijene i kvalitete', poručili su za tportal iz Lidla.