Početkom lipnja, osamnaesto po redu istraživanje portala MojPosao o poslodavcima prvog izbora, u kojem je sudjelovalo gotovo 25 tisuća ispitanika, potvrdilo je kako je dm-drogerie markt i dalje uvjerljivo najpoželjniji poslodavac u Hrvatskoj
Međutim ne maštaju svi radnici o nastavku karijere u jednom od najpoznatijih i najvećih trgovačkih lanaca u srednjoj i jugoistočnoj Europi. Tako se, između ostalog, na popisu najatraktivnijih poslodavaca prema istraživanju portala MojPosao našlo i podosta tvrtki iz ICT sektora.
Karijeru u ICT-u većinom žele graditi mlađi muškarci
Od ukupnog broja ispitanika u istraživanju, šest posto njih je na prvo mjesto stavilo tvrtku iz ICT djelatnosti. Tvrtke iz ICT djelatnosti atraktivne su prvenstveno mlađim muškarcima koji se još školuju, i to visokog obrazovanja.
Kada se u obzir uzmu samo ispitanici koji su birali tvrtke iz ICT djelatnosti, poredak najpoželjnijih 10 izgleda ovako: na prvom mjestu je Infobip koji je dobio 14 posto bodova. Na drugom mjestu je Hrvatski Telekom s 13 posto iza kojeg slijedi A1 Hrvatska s 12 posto bodova. Infinum, je na 4. mjestu s pet posto bodova, Microsoft na 6., dok je Telemach Hrvatska na 6. mjestu s četiri posto bodova. Na listi se našao i HRT, i to na 8. mjestu s dva posto.
Poredak poslodavaca prvog izbora iz ICT djelatnosti je sljedeći:
Ključni faktori su dobri međuljudski odnosi i prilika za napredovanjem
Harmonični odnosi na radnom mjestu razlog su stavljanja ICT tvrtki na prvo mjesto. Više od polovice ispitanika (52 posto) kojima su ove tvrtke najpoželjniji poslodavac smatra ovo presudnim razlogom atraktivnosti. Prilika na napretkom u struci na drugom je mjestu po atraktivnosti i upravo su ovaj faktor atraktivnosti ispitanici kojima je ICT tvrtka na prvom mjestu značajno važnijim ocijenili nego ispitanici iz ukupnog uzorka.
U odnosu na cijeli uzorak, ispitanicima kojima su tvrtke iz ICT djelatnosti na prvom mjestu, u manjoj mjeri presudnom smatraju visinu plaće i sigurnost radnog mjesta.
Za svakog od prvih pet poslodavaca iz ICT industrije, promatrani su samo ispitanici koji su naveli tog poslodavca kao 'poslodavca svog prvog izbora' i razlozi koje su naveli kao 'presudne' za atraktivnost tog poslodavca.
Budući da su ispitanici mogli navesti više razloga koji su im 'presudni', izmjerena je relativna frekvencija svakog od tih razloga te su uspoređeni razlozi atraktivnosti za svakog poslodavca posebno.
Ispitanicima kojima je tvrtka Infobip poslodavac prvog izbora, presudni su harmonični odnosi na radnom mjestu, iza kojih slijede prilika za napretkom u struci i vodstvo u sektoru. Hrvatski Telekom prvenstveno je atraktivan zbog vodstva u sektoru, iza kojeg slijede harmonični odnosi na radnom mjestu, što je primarni razlog atraktivnosti tvrtke A1 Hrvatska. Infinum je atraktivan uvjerljivo zbog dobrih međuljudskih odnosa, a Microsoft podjednako zbog međuljudskih odnosa, ali i visine plaće.
Ne zanimaju ih financijske beneficije, već omjer poslovnog i privatnog vremena te edukacija
Gotovo polovica zaposlenih ispitanika (43 posto), a kojima je poslodavac prvog izbora tvrtka iz ICT djelatnosti, često razmišlja o promjeni poslodavca. Trećina zaposlenih ispitanika (37 posto) ponekad razmišlja o promjeni poslodavca, dok 20 posto ispitanika uopće ne razmišlja o promjeni poslodavca. Za razliku od općeg uzorka gdje o promjeni posla više razmišljaju stariji ispitanici, mlađi ispitanici kojima je na prvom mjestu tvrtka iz ICT djelatnosti u nešto većoj mjeri često razmišljaju o promjeni posla nego stariji.
Od beneficija, ispitanici koji biraju tvrtke iz ICT industrije za poslodavca prvog izbora, u najvećoj mjeri kao presudne biraju edukaciju zaposlenika te work-life balance.
U odnosu na ukupni uzorak, ovi ispitanici u većoj mjeri presudnim označavaju i fleksibilno radno vrijeme. Ovi ispitanici u odnosu na ukupni uzorak u manjoj mjeri presudne smatraju financijske beneficije: bonuse, naknade za putne troškove, plaćene zdravstvene usluge, bonuse i poklone za vrijeme provedeno u tvrtki.