Način na koji mnoge žene žive i rade drastično se promijenio od pojave pandemije COVID-19. Prema najnovijem istraživanju koje je objavio Deloitte, skoro 82% ispitanih žena izjavilo je da je pandemija negativno utjecala na njihove živote, i gotovo 70% onih koje su iskusile negativan utjecaj zabrinute su zbog mogućnosti napredovanja u karijeri
Deloitteovo istraživanje, kojim je ispitano oko 400 zaposlenih žena širom svijeta, otkriva utjecaj pandemije na ravnotežu između posla i privatnog života, kao i na opće zdravlje i stanje zaposlenih. Istraživanje ukazuje na to kako bi pandemija mogla ugroziti napredak koji je postignut posljednjih godina u području rodne ravnopravnosti na radnom mjestu. Istovremeno, istraživanje otkriva koje aktivnosti tvrtke mogu provoditi kako bi podržale kontinuirani uspjeh i napredak zaposlenih žena. Postoji nekoliko područja u kojima bi poslodavci trebali poduzeti određene mjere - od kreiranja fleksibilnog radnog okruženja do suzbijanja mikro-agresije na radnom mjestu.
„Od pojave pandemije COVID-19, svi smo morali prilagoditi i promijeniti uobičajen način života. Međutim, žene su pogođene na više nivoa, jer se suočavaju s ogromnim izazovima, pa često moraju preuzeti dodatne obaveze kod kuće, a nastavljaju žonglirati i na polju karijere“, ističe Helena Schmidt, partnerica u Deloittevom odjelu poreznog savjetovanja i voditeljica SheXO kluba. „Nalazimo se na prijelomnoj točki. Bez obzira na kraj pandemije koji se trenutno ne nazire, tvrtke moraju odgovoriti na poziv i podržati zaposlene žene i osigurati im mogućnost napredovanja na osobnom i profesionalnom planu – ili će se gospodarstvo i društvo u cjelini suočiti s dugotrajnim negativnim posljedicama“.
Pandemija uzima veliki danak u svakodnevnom životu zaposlenih žena
Ispitanice koje su iskusile promjene u svojoj svakodnevici kao posljedicu pandemije, ukazale su da sada imaju više obaveza oko kućanskih poslova (65%), a trećina je rekla kako su na poslu također opterećenije uslijed pojave pandemije. One koje su navele negativne utjecaje kao rezultat promjena u svakodnevnim aktivnostima, kao glavne negativne posljedice navode: utjecaj na fizičko stanje (40%), nemogućnost usklađivanja radnih i životnih obaveza (40%) i utjecaj na psihičko stanje (39%).
One ispitanice koje kod kuće brinu o djetetu ili nekom drugom članu obitelji, suočavaju se s posebnim izazovima, pa se kod 75% žena znatno promijenila situacija jer su im se obaveze utrostručile, sa 17% prije pandemije na 48% u vrijeme istraživanja. Štoviše, većina žena s djecom prijavila je dodatne obaveze u vezi s brigom o djeci (58%) i odgovornosti za obrazovanje/nastavu kod kuće (53%).
S druge strane, više žena koje nemaju obavezu brige o djeci osjećaju potrebu da budu uvijek dostupne na poslu (53%) više od onih koji imaju tu vrstu obaveze (44%), što se pretvara u različite tipove izazivača stresa uključujući i to da su žene koje nemaju obavezu brige o drugim osobama više opterećene od onih koje imaju (58% u odnosu na 41%).
Mnoge žene vide utjecaj pandemije kao prijetnju svojoj karijeri
Mnoge žene su prilagodile svoj svakodnevni život situaciji, ali su zabrinute zbog utjecaja koji bi pandemija mogla imati na njihov napredak u karijeri, i kratkoročno i dugoročno.
Iako velika većina ispitanih žena vidi mogućnost napredovanja u karijeri tokom sljedeće godine na neki način (npr. unapređenjem ili povećanjem plaće, promjenom pozicije, ili dobivanjem veće odgovornosti), 60% njih se pita žele li uopće napredovati kada razmotre što to sve podrazumijeva. Na primjer, 23% ispitanica koje smatraju da bi trebalo uvijek biti na raspolaganju kada je u pitanju posao, plaše se kako će na kraju morati birati između privatnih obaveza i karijere i 10% iste grupe smatraju da će možda morati razmotriti pauzu u karijeri ili čak možda u potpunosti napustiti posao.
Istraživanje ukazuje na korake koje organizacije mogu poduzeti u ovo kritično vrijeme
Osim izazova s kojima se žene sada suočavaju i njihovih budućih poslovnih ambicija, istraživanje ukazuje na 6 ključnih koraka koje tvrtke mogu primijeniti kako bi pružile podršku ženama tijekom pandemije. Ovi koraci uključuju pretvaranje fleksibilnih radnih aranžmana u pravilo, isticanje povjerenja i empatije, pružanje mogućnosti umrežavanja i mentorstva, primjenu iskustava u učenju koja su se dobro pokazala u odnosu na svakodnevni život zaposlenih, otklanjanje nesvjesne pristranosti u planiranju zamjene zaposlenih na određenim pozicijama unapređenja, i stvaranje okruženja u kojem su različitost, poštovanje i inkluzija, vrijednosti koje se ne dovode u pitanje i koje su dio svakodnevne radne kulture.
„Kada je riječ o tome kako će organizacije podržati žene tijekom pandemije COVID-19 i nakon toga, naše istraživanje pokazuje kako ne postoji pristup koji odgovara svima“, dodaje Schmidt. „Sljedeća godina bit će kritična u našim naporima vezano uz dostignuće rodne raznolikosti na radnom mjestu. Tvrtke moraju dati prioritet fleksibilnosti, pravednost i inkluziji kako bi podržale žene u ostvarenju ambicija u karijeri.“