U organizaciji HGK na vodećem poslovnom međunarodnom sajmu vina i jakih alkoholnih pića ProWein u Düsseldorfu, koji traje od 17. do 19. ožujka, predstavlja se i 20 hrvatskih vinarija, te dva proizvođača jakih alkoholnih pića, a podršku im je dao i premijer Andrej Plenković.
''Drago mi je da je ovdje toliko naših proizvođača izrazito kvalitetnih vina jer je ovo jedan od najutjecajnijih sajmova za sklapanje poslova. Izgradnja brendova i njihov probitak na vanjsko tržište doprinose u konačnici cjelokupnom gospodarstvu Hrvatske'' rekao je premijer Andrej Plenković.
''Rast ukupnog izvoza vina od 23 posto, u odnosu na prethodnu godinu, dobar je pokazatelj kako se hrvatska kvaliteta sve više prepoznaje na svjetskom tržištu. Rezultat je to i neosporne kvalitete vina, ali i napora koje Komora ulaže u promociju brenda Vina Croatia vina mosaica, koju smo i osmislili upravo kako bismo dali vjetar u leđa našim vinarima'' rekao je predsjednik HGK Luka Burilović dodavši kako je ovaj nastup samo jedan segment kontinuiteta izgradnje imidža branda hrvatskih vina na inozemnim tržištima.
Jedan od primjera je Vinarija Bodren, mala vinarija u Hrvatskom Zagorju, kojoj su, kao takvoj, šanse za probitak na svjetskom tržištu male, ako nastupa sama, kaže njen vlasnik Boris Drenški. ''Tek otkako smo ujedini snage pod brend Vina Croatia vina mosaica, za nas su se stvari pokrenule. Upravo nam je nastup na Proweinu omogućio probitak na Dansko i Švedsko tržište'' kaže Brenški, čija se vina već nekoliko godina mogu naći i u Kini.
Između 6800 izlagača iz više od 60 zemalja iz cijelog svijeta, svoje proizvode na Kutjevo, Badel 1862, Zlatan Otok, Dingač Skaramuća, Osilovac (FERAVINO), Belje, Lagradi, Krauthaker, OPG Rajka Dvanajščak, a Bodre Vino Zagorje KZŽ, Sisačko moslavačka županija.
Hrvatska je samo u Njemačku, u kojoj se sajam održava, prošle godine izvezla vina u vrijednosti 2,6 milijuna eura što tu zemlju čini i dalje drugim po veličini izvoznim tržištem za domaća vina nakon BiH.