Hrvatska će u ovoj turističkoj godini, koja je zbog krize izuzetno zahtjevna i neizvjesna za svjetski turizam, pokušati ponoviti prošlogodišnje turističke rezultate, naglasio je ministar turizma Damir Bajs na na današnjoj hrvatskoj konferenciji za novinare koju je u sklopu prvog dana Međunarodne turističke burze ITB u Berlinu posjetilo 100-ak novinara.
Kao prednosti Hrvatske Bajs je naveo blizinu, dobre ceste, prirodne ljepote, sigurnost i relativno dobar odnos vrijednosti za novac, ali i upozorio da ovogodišnjoj sezoni najviše može odmoći svjetska ekomska kriza.
Oko 85 posto turista u Hrvatsku dolazi sa stranih, krizom zahvaćenih tržišta, rekao je ministar je istaknuo i da se zbog toga pomno prate trendovi na tržištima i po potrebi će se mijenjati i službena očekivanja od sezone, ali i mjere za njenu što kvalitetniju provedbu.
Pritom ne isključuje i mogućnost dodatnog pojačavanja promocije, za koju je ove godine već predviđeno tri put više novca nego lani, odnosno oko 26 milijuna eura.
Vjeruje da će sezoni pridonijeti i "vrijednost za uslugu" koja je u Hrvatskoj, kako je kazao, u nešto povoljnijem omjeru nego kod konkurenata.
Bajs je pritom iznio podatke iz njemačkog istraživanja o "vrijednosti za uslugu" prema kojem 1 euro u Hrvatskoj vrijedi 1,10 eura, čime se Hrvatska kod Nijemaca svrstava na treće mjesto među europskim zemljama, iza Poljske i Češke.
Nedavno austrijsko slično istraživanje pokazalo je pak da 100 eura u Hrvatskoj vrijedi 129 eura, čime je kod Austrijanaca Hrvatska na drugom mjestu, iza Turske. To je istraživanje, kako je rečeno, pokazalo da primjerice u Italiji 100 eura vrijedi tek 90 eura.
To nisu samo prednosti nego i pokazatelji hrvatske turističke konkurentnosti na europskom tržištu, kazao je Bajs.
Direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Niko Bulić najavio je da Hrvatska i ove godine nastavlja s investicijama u turizam koje će sveukupno (država i hotelijerstvo) iznositi slično kao lani ili oko 1,7 milijardi eura. To znači i dalje poboljšanje ponude, posebno smještaja, što sve više traže i Nijemci, istaknuo je.
Nakon konferencije ministar se na vrlo dobro posjećenom hrvatskom štandu od 300 četvornih metara susreo s povjerenikom Savezne njemačke Vlade za turizam Ernstom Hinskeom te generalnim tajnikom Svjetske turističke organizacije-UNWTO Talebom Rifaijem koji je tom prilikom izrazio optimizam za hrvatski turizam.
Međunarodna turistička burza ITB u Berlinu najveće je godišnje okupljanja svjetskih turističkih profesionalaca, na kojem se ove godine do 15. ožujka na 160 tisuća četvornih metara izložbene površine predstavlja više od 11 tisuća izlagača iz 180 zemalja.
Nositelj hrvatskog nastupa je HTZ, a svoju ponudu predstavlja i 20-ak najjačih hrvatskih turističkih tvrtki te brojne turističke zajednice.