izazovna vremena

Posao budućnosti danas nije lako dobiti: Poslodavci otkrili vještine koje daju golemu prednost

22.01.2025 u 12:58

Bionic
Reading

Traženje posla u zadnje je vrijeme postalo izazovno, posebno za one koji se žele zaposliti u marketingu i oglašavanju. Zato je Business Insider pitao nekoliko poslodavaca i regrutera da podijele savjete koji će kandidatima pomoći da se istaknu na kompetitivnom tržištu

Posljednje su godine bile dosta promjenjive za te industrije, posebno zbog novina koje su došle s umjetnom inteligencijom. Izazovi su jednaki za one koji su u ranim fazama karijere, kao i za iskusnije profesionalce.

Međutim lovci na talente, rukovoditelji ljudskih resursa, konzultanti i drugi poznavatelji industrije izjavili su za Business Insider da postoji set vještina koje osiguravaju itekako dobra radna mjesta. Primjerice, najbolje izglede za uspjeh imat će oni koji pokažu podatkovne i tehnološke kompetencije, kao i bogatu mrežu kontakata s klijentima.

'Ako niste bili pionir u AI tehnologijama i data ulogama u posljednje tri godine, ne znam što vam možemo ponuditi', izjavila je Michele James, osnivačica James & Co, dijela United Talent Agency koji se bavi traženjem kvalitetnih menadžera.

Transformacija industrije

James je dodala da je vrlo malo interesa za višeg menadžera 'koji nema vještine interpretativnog upravljanja podacima, ne zna strategiju strojnog učenja ili nije sposoban za rad u timu'. Prema njezinim riječima, upravo to odražava transformaciju industrije.

Kako zahtjevi klijenata za ovim uslugama rastu, agencije traže svestrane profesionalce koji mogu integrirati te elemente. 'I vlasnici brendova i agencijske grupe zapošljavaju vođe čiji ih skup vještina osposobljava za integraciju podataka, tehnologije i sadržaja na širokoj skali', rekao je Gary Stolkin, izvršni direktor The Talent Businessa, tvrtke za traženje izvršnih direktora.

Teško tržište rada u oglašavanju — s ponekim svijetlim točkama

Zapošljavanje u poslovima oglašavanja, PR-a i srodnim uslugama u SAD-u smanjilo se za 1500 radnih mjesta u prosincu, na 520.800, prema američkom Zavodu za statistiku rada, dok je ukupna zaposlenost u SAD-u porasla za 256.000 radnih mjesta. Lovci na poslove u oglasnoj industriji potiču se da ciljaju na tvrtke u rastu, poput onih koje su nedavno preuzele privatne investicije i sada se šire.

Vještine u kojima AI briljira

Stručnjaci iz industrije zato sada ažuriraju svoje životopise kako bi se prilagodili promjenama. Analiza LinkedIna pokazala je da su upravljanje društvenim medijima, optimizacija e-trgovine, plaćeno medijsko oglašavanje, marketing učinka i marketing utjecaja među najbrže rastućim vještinama koje su korisnici dodavali svojim profilima između siječnja 2024. i siječnja 2025.

'Budući da je gotovo 40 posto marketinških stručnjaka pod pritiskom mjerenja povrata ulaganja u kratkom roku, ne čudi da se sve više oslanjaju na vještine poput marketinga utjecaja kako bi izgradili povjerenje publike i potaknuli rast', rekao je Tom Pepper, viši direktor LinkedIna.

S druge strane, korisnici LinkedIna sve rjeđe dodaju vještine poput 'marketinške komunikacije', web dizajna i marketinga putem e-pošte, jer AI sve više zamjenjuje ljudski rad u tim područjima.

'Automatizacija nastavlja istiskivati PR, copywriting, prodaju vlasnika medija i uloge u proizvodnji', rekao je Simon Francis, izvršni direktor Flock Associatesa, marketinške savjetodavne tvrtke.

Svestranost je velika prednost

Regruteri u oglašavanju traže kandidate čije su karijere imale neobične ili raznolike smjerove jer to ukazuje na njihovu prilagodljivost prirodi industrije koja se stalno mijenja.

'Umjesto na skupove vještina, stalno se fokusiram na način razmišljanja', rekla je Monica Torres, izvršna direktorica globalnog zapošljavanja u TBWA\Worldwideu. 'Radoznalost i optimizam uvijek su traženi jer vas čine osobom koja je sposobna riješiti probleme klijenata.'

Međunarodno iskustvo također može biti prednost. Emiliano González De Pietri, veteran industrije, rekao je da je njegovo razumijevanje industrije obogaćeno radom u različitim zemljama.

'Baš kao i studiranje, barem godina dana u inozemstvu čini čuda za vašu sposobnost da budete zanimljivija osoba', rekao je De Pietri.

Stalna borba za nove poslove

Jedna stvar u industriji ostaje nepromijenjena: stalna borba za nove poslove. No danas se očekuje da svi na višim pozicijama njeguju odnose s klijentima, ističe Sasha Martens, predsjednica tvrtke za zapošljavanje Sasha the Mensch.

'Vidimo da kreativci postaju bliži klijentima nego ikad prije. Postoji veće razumijevanje toga da morate znati strateške potrebe svojih klijenata', zaključila je Martens.