Većina profesionalnih vozača zaposlenih u hrvatskim prijevozničkim tvrtkama prisiljena je raditi pod teškim i ponižavajućim uvjetima kako bi sačuvali svoja radna mjesta, a dok sindikat na to upozorava nadležni se oglušuju dovodeći u opasnost sudionike u prometu, rekao je na današnjoj konferenciji za novinare predsjednik Sindikata hrvatskog vozača Miljenko Gočin
Vozači su ucijenjeni gubitkom radnog mjesta, pa konstantno rade prekovremeno lažirajući po nalogu poslodavaca evidenciju o radnom vremenu, tvrdi Gočin.
Zato su, dodaje, umorni i iscrpljeni pa je na cestama u Hrvatskoj neprekidno pojačana opasnost od prometnih nesreća
Po njegovim riječima, 'na prste jedne ruke' mogu se nabrojati prijevozničke tvrtke koje imaju koliko - toliko normalan i zakonit odnos sa svojim vozačima.
Na primjerima nepropisnih isplatnih lista, zapisa tahografa i drugih dokumenata, Gočin je pred novinarima dokumentirao brojne prekršaje i prijestupe, primjerice isplatu plaća na crno, lažiranje podataka tahografa, prevelik broj radnih sati za volanom, neprijavljivanje vozača u radni odnos itd.
Sindikat, kaže Gočin, stalno upozorava nadležne institucije i službe na kršenje propisa s potencijalno pogubnim posljedicama, ali one se oglušuju ili prebacuju odgovornost jedna na drugu.
Stoga traži od Vlade, resornog ministarstva, Državnog inspektorata i drugih institucija da napokon reagira na njegove pritužbe.
U protivnom, najavljuje Gočin, sindikat će biti prisiljen organizirati akcije koje uključuju otežavanje i ometanje prometa na važnijim cestama.
Kaže da je u Zavodu za zapošljavanje trenutno prijavljeno 8.700 vozača i da bi svi odmah mogli biti zaposleni kad bi se uveo red u prijevozništvo, unatoč padu prometa i cijena prijevoza.
Savjetnik Sindikata hrvatskog vozača Damir Gašparović kaže da država zbog nenaplaćenih poreza i doprinosa vozača godišnje gubi 500 milijuna kuna.