TEDESCHI U OTVORENOM

'Poticaji su isplativiji u Hrvatskoj nego Njemačkoj'

28.04.2015 u 08:46

Bionic
Reading

Prije pet godina započela je ekspanzija hrvatskih tvrtki u Sloveniju. Kroz tih pet godina preuzeto je pet velikih kompanija. Ništa manji nije ni popis hrvatskih ulagača u Srbiji. U sinoćnjem Otvorenom HTV-a razgovaralo se o tome kako se i zašto hrvatske tvrtke šire po cijeloj regiji te što to znači za Hrvatsku?

Branko Roglić, vlasnik Orbico Grupe koja se bavi distribucijom je rekao da je njegova tvrtka trenutno broj 1 u Europi i smatra da ih više nitko ne može ugroziti. Spremaju još nekoliko akvizicija. Ove su nam godine planovi za 100 milijuna eura veći, rekao je. Naglasio je kako moramo razmišljati o Europi kao o svom tržištu. Rekao je da je u Sloveniji preuzeo dvije firme dosad i nije imao nikakvih problema.


Pozitivno iskustvo s preuzimanjem u Sloveniji imao je i Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic Grupe. On je istaknuo kako je u poslu važno biti transparentan i iskreno nastupiti kad se pojavi problem. Rekao je kako Hrvatska nije idealna zemlja za ulaganje ali ima vrlo stimulativne mjere za ulaganje. Naveo je primjer i kako je Atlantic zbog toga jednom prilikom dao prednost Hrvatskoj, ispred Njemačke i naglasio kako se nije radilo o patriotskim pobudama.

Roglić je naglasio i kako 90 posto problema leži u mikroekonomiji, a da se to treba promijeniti učenjem. Važno je da Orbico dugoročno bude održiv. Ne možete opstati u Hrvatskoj koja je mala zemlja. Morate se širiti ili nestati, rekao je.

Vedrana Pribičević, ekonomska analitičarka, ZŠEM, rekla je da se često zaboravlja da su motor ekonomije mala i srednja poduzeća. Koliko god bili važni jedan Atlantic, Podravka ili Orbico, ono što generira zaposlenost su mala i srednja poduzeća. I tu mi zapravo imamo taj poduzetnički deficit. Dobro nam je poznato da su kod nas poduzetnici često iz nužde a ne iz prilike, istaknula je.

Mršić je istaknuo da ako kupujemo nekonkurentni proizvod ili nekonkurentnu sirovinu činimo štetu i sebi i dobavljaču. Mi smo na tržištu nekonkuretni, manje ćemo prodavati, a dobavljač će u nekom trenutku propasti. Ova zemlja će ići naprijed ako će imati više ovakvih kompanija koje imaju internacionalnu perspektivu, koje su internacionalno konkurentne i koje svojim dobavljačima pružaju mogućnost da dižu razinu svoje kompetitivnosti. Što više bude takvih kompanija to će zemlja brže izaći iz krize, zaključio je.

Ima Hrvatska i dobrih priča, složili su se sugovornici.