O stanju PR-a u Hrvatskoj danas su na Weekend Media Festivalu raspravljali Krešimir Macan, Ankica Mamić, Božo Skoko, Dejan Verčić, Violeta Colić te Aleksandra Kolarić, a svi govornici panela 'Dosta je PR-a, vrijeme je za odnose s javnošću' složili su se kako odnosi s javnošću u Hrvatskoj, koji drugima grade imidž, imaju problema s vlastitim imidžem
'Ljudi danas poistovjećuju odnose s javnošću sa svim i svačim te mnogi misle kako su odnosi s javnošću tek komunikacija s medijima i ništa više, a to je pokazatelj da se nismo dobro potrudili objasniti što oni uistinu jesu. Danas se svatko može nazivati PR menadžerom, PR ekspertom i zbog toga smo se našli u ovakvoj problematičnoj situaciji', smatra Božo Skoko
Ankica Mamić objasnila je koji su po njoj glavni komunikacijski problemi odnosa s javnošću u Hrvatskoj.
'Da bi se netko bavio imidžem, treba definirati svoj identitet. Naš najveći problem danas je objasniti klijentima da radimo i nešto više od dogovaranja intervjua u medijima s nekim urednikom. Odnosi s javnošću u Hrvatskoj prvenstveno nemaju jasno definiran identitet jer je PR menadžerica u Hrvatskoj svaka cura kraj noćnog bara', kaže ironično Mamić, naglasivši kako niti jedna velika kompanija u Hrvatskoj nema svog pravog stručnjaka za odnose s javnošću. Drugi problem su mediji koji smatraju da se odnosi s javnošću nameću i smetaju u njihovom izravnom kontaktu s nekom javnom osobom s kojom žele imati priču.
Bilo je riječi i o spinu u odnosima s javnošću, a on je za Violetu Colić čista medijska manipulacija te izvrtanje stvarnosti i činjenica u cilju da se zakamuflira prava istina. Kako se naši mediji trenutno najviše bave političkim kontekstom, koji je najatraktivniji i najzanimljiviji, tu je spin i najzastupljeniji, smatra Colić.
Za Aleksandru Kolarić problemi u njezinoj struci proizlaze iz nedovoljne razine znanja pojedinih njezinih kolega te nespremnosti za usavršavanje u profesiji kojom se bave, ukratko neetičnog ponašanja pojedinaca.
Kolarić se u raspravi dotakla i Zorana Milanovića koji je, dok je bio na vlasti, zabranio odnose s javnošću, no nova Vlada će, vjeruje, imati pametnije odluke kad su odnosi s javnošću u pitanju od bivšeg premijera.
'Očekujem da će ova Vlada koja dolazi to promijeniti. Što se tiče same zabrane, riječ je bila o političkoj osveti, dijelom i meni osobno.' Obrazložila je kako je po njoj glavni razlog Milanovićevog poraza na izborima prvenstveno nedostatak komunikacijskog stručnjaka za velike projekte i reforme. Nisu to znali komunicirati s javnosti. Ljudima se treba objasniti zbog čega se događa neka reforma, rekla je Kolarić.
Bilo je govora i o utjecajima medijskih stručnjaka na rezultate izbora. 'Na prošlim izborima utjecaj je bio veći nego na ovim. Činjenica da se SDP uspio oporaviti od lošeg rejtinga na izborima u studenom 2015. bazirana je na strateškom komunikacijskom mozgu Alexa Browna. Sve ideje političara koje ste slušali, neki im i pljeskali, su ideje tog komunikacijskog stručnjaka. Puno su ga platili, govorimo o milijunima kuna, pa su ga i slušali. Zahvaljujući prvenstveno tome SDP na tim izborima nije podnio toliko veliki poraz. Što politički mozak sam može učiniti lijepo smo vidjeli na ovim izborima. To je kampanja koju su kreirali oni sami. Kad je HDZ u pitanju shvatili su da je vrijeme za promjene. Došao je novi čovjek s novim idejama i napravio pravi potez, pomaknuo se u centar dalje od ekstremista', zaključila je Kolarić.