Na Trgovačkom sudu u Rijeci sutra će se održati ročište za riječko brodogradilište. Osim ako ne dogodi se čudo, 5. lipanj ostat će zapamćen kao dan kada je 3. maj, taj posljednji bastion nekadašnje riječke industrije i simbol grada, otišao u stečaj.
Svi dionici u stečajnom postupku morat će iskazati puno htijenja i, podjednako tako, uložiti puno truda da bi 3. maj, ili barem jedan njegov dio, izvukao iz gliba. To se poglavito odnosi na državu koja će, kao najveći vjerovnik, imati presudnu ulogu kod trasiranja pravca samog stečaja i donošenja odluka u samom postupku.
Ipak, nije nemoguće da 3. maj i gradnja brodova u Rijeci opstane iako je riječ o klasičnom brodogradilištu, s vrlo sporim obrtajem kapitala, a otegotna je činjenica i da su svi ugovori i poslovi raskinuti. Međutim, slamka spasa u 3. maju postoji, javlja Novi list.
To su poluzavršeni ili započeti brodovi, a govori se o četiri takve novogradnje koje su u igri – brod za prijevoz automobila, koji je završen blizu 80 posto, zatim tu su još dva samoiskrcavajuća bulka, od kojih je prvi u fazi opremanja, dok je drugi, oko 30 posto, tek započet na navozu te poluzavršeni tanker Santiago, na kojem ne bi smjelo biti hipoteka jer ga je 3. maj gradio vlastitim novcima.